Selasa, Mac 29, 2016

Kebebasan Bersuara dalam DAPigs semakin teruji apabila pendedahan demi pendedahan dibuat secara terbuka didalam laman media. Kini kredibiliti DAPigs sedang dipertikaikan rakyat.

Jika selama hari ini DAPigs sering membanggakan diri mereka sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan dan cukup pandai menyembunyikan kemelut kepimpinan yang sedang melanda parti itu.

Bahkan integriti DAPigs yang turut melaungkan slogan Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT) itu juga sedang menjadi persoalan dikalangan rakyat akibat tindakan yang mereka sendiri lakukan.

Kalau petang tadi kita dikejutkan dengan pengumuman seorang ADUN DAPigs yang diisytiharkan sebagai wakil rakyat bebas. Kali ini cerita mengenai seorang Ahli Parlimen pulak yang digantung tidak bertali.
KUALA LUMPUR - ‎Masih tiada jawapan daripada DAP mengenai status penggantungan Ahli Parlimen Kota Melaka, Sim Tong Him sejak Februari lalu.

Tong Him berkata, buat masa kini, beliau masih menunggu keputusan daripada parti dan akur sekiranya parti memutuskan yang beliau menjadi ahli parlimen bebas.  

"Saya tak diberitahu adakah kedudukan saya sebagai ahli parlimen DAP masih kekal. Apa maknanya gantung keahlian? Tidak jadi ahli atau gantung hanya satu tahun? Dan apa tugas saya?

"Yang saya hanya tahu saya ahli Parlimen yang dipilih rakyat dan teruskan perkhidmatan saya bagi menjaga kebajikan rakyat," katanya ketika ditemui di lobi Parlimen, di sini, hari ini.

Pada 6 Februari lalu, DAP telah menggantung keahlian Ahli Parlimen Kota Melaka itu selama setahun.

Setiausaha jawatankuasa tatatertib DAP, Tai Xing Piao berkata penggantungan itu dibuat kerana Sim sering kali membuat kenyataan yang merosakkan reputasi parti.

Tindakan tersebut turut dikenakan kepada Adun Duyong, Goh Leong San. Leong San kemudiannya diisytihar keluar parti dan diumumkan sebagai wakil Bebas, berkuat kuasa hari ini.
Apa yang jelas, tindakan tersebut membuktikan bahawa puak DAPigs ni tidak sama seperti yang digembar - gemburkan selama hari ini, Ternyata parti DAPigs tu hanya mengamalkan Politik Retorik demi nak menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. KAWE TAHU LAMO DOH PERANGAI PUAK2 TU.

    BalasPadam
  2. ketua pan tak nak tolong ke parti kesayangan depa tu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping