Ahad, Mac 20, 2016

Hehehe!!! Mati - matian Si Guan Eng ni cuba nak tutup kemaluan dia dengan menegakkan benang yang basah. Kali ini dengan cara memancing pengamal media untuk melihat sendiri rumah dia.

Si Guan Eng tu baru - baru ini terjebak dalam skandal pembelian rumah dengan harga yang jauh lebih murah dari harga pasaran cuba nak memusingkan fakta dengan beberapa alasan yang diberikan.

Setiausaha Agung DAPigs tu cuba menafikan pembelian rumah pada harga yang jauh lebih murah dari harga pasaran itu ada sebarang kaitan dengan penjualan tanah milik Kerajaan Negeri.

Tapi ternyata, alasan Si Guan Eng tu takde kena mengena pun dengan isu yang dibangkitkan. Bahkan isu pembelian rumah dan penjualan tanah itu merupakan dua perkara yang berbeza sama sekali.

Kali ini, Si Guan Eng tu cuba memberikan gambaran kononnya rumah yang dia beli tu tak sama dengan rumah yang dibeli oleh Dr. Khir Toyo yang telah dijatuhkan hukuman baru - baru ini.

Seperti yang kita sedia maklum, Khir Toyo telah dijatuhkan hukuman oleh pihak mahkamah kerana didapati bersalah membeli rumah dibawah harga pasaran sewaktu menjawat jawatan sebagai Menteri Besar Selangor.

Isu yang sedang menghimpit Si Guan Eng pada ketika ini mula dikaitkan dengan kes Khir Toyo kerana keadaannya hampir sama. Beli rumah bawah harga pasaran ketika menjawat jawatan sebagai pemimpin Negeri.

Dalam kenyataan yang dibuat oleh Si Guan Eng hari ini, dia kata dia beli rumah tu atas pertimbangan sebelum dia yakin yang dia dapat meneruskan jawatannya sebagai Ketua Menteri.

Kata Si Guan Eng, keputusan untuk membeli rumah itu hanya dibuat selepas dia dilantik semula menjadi Ketua Menteri selepas Pilihan Raya Umum yang lalu dengan alasan mempunyai 'Dana' yang mencukupi.
"Saya perlu menyediakan wang untuk rumah, termasuk ansuran bulanan. Kami memerlukan dana yang mencukupi untuk membayar baki harga belian.
"Hanya sehingga saya telah dipilih semula dan mempunyai dana yang cukup barulah saya membuat keputusan untuk membelinya pada Julai tahun lepas.
Maknanya, Si Guan Eng tu benar - benar telah melakukan kesalahan 'Pecah Amanah' dengan menggunakan kedudukannya sebagai Ketua Menteri untuk membeli rumah dengan harga yang lebih rendah dari harga pasaran.

Kesimpulannya, dalam kes Si Guan Eng, bukan soal keadaan rumah sederhana atau rumah mewah yang menjadi isu. Tapi tindakan dia membeli rumah dibawah harga pasaran itu yang dipersoalkan. Keadaan itu yang sama dengan keadaan Khir Toyo!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Cuba baca komen dalam greenboc oleh Timnajib Jomfokir, lelaki di cermin dan mustafa m said bukan main ampu lagi Lge. Bodoh punya Melayu.

    BalasPadam
  2. Zaman kir toyo mb, kir toyo beli rumah harga 3 juta rakyat beli rumah harga 50k,100k,150k. Zaman khalipah anak murid tok guru beli rumah harga 3 juta, rakyat beli rumah harga 200k,300k,400k kondo tiada tanah pulak tu.banyak beza orang yang brguru dengan bergaru dengan tok guru. Nangis nangis aziz di sana.

    BalasPadam
  3. ketua pan pernah kata lge nak tadbir mcm umar ab aziz. sekarang tadbir mcm siapa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tadbir macam 'pan tart'.

      Padam
    2. Bukan aziz royalti imbuhan,khalifah umar abdul aziz yang menangis D sana padang hill jalil.

      Padam
  4. dok banyak sangat mengata orang,..... memang telah dijanjikan bahawa sebahagian pembalasan di berikan di muka bumi sementara kita masih lagi hidup...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping