Ahad, April 10, 2016

Hahaha!!! Memang betul la Si Guan Eng tu pada ketika ini sedang terdesak dan 'Menggelupor Biawak' nak 'Membersihkan' diri dia dari skandal yang terpalit sejak kebelakangan ini.

Isu berkaitan dengan Si Guan Eng tu mula timbul apabila isu pembelian rumah banglow mewahnya didedahkan kepada umum baru - baru ini. Ianya diikuti dengan ke penjualan tanah Taman Manggis.

Dek kerana terkesima dengan pendedahan yang dibuat, maka mula la Si Guan Eng tu menggelupor tak tentu arah dan meroyan macam orang hilang akal, membuat tuduhan yang melulu.

Akhirnya, Menteri Kesejahteraan Bandar dan Kerajaan Tempatan itu membuka ruang untuk berdebat dengan Si Guan Eng secara terbuka bagi menyelesaikan isu yang telah dibangkitkan.

Peluang itu dilihat sebagai satu kesempatan yang perlu diambil oleh Guan Eng sekiranya dia nak membuktikan bahawa dirinya tidak bersalah. Tapi MALANGnya, Si Guan Eng ni terlalu 'Ghairah'.

Mudah sangat Si Guan Eng ni 'Terpancut Awal' sehingga menyebabkan 'ejakulasi' dia menampakkan ketidak-matangannya selaku seorang Ketua Menteri. Menggelupor sangat dah gayanya.

Jadi tak heran la bila kenyataan yang dibuat oleh Si Guan Eng tu menerusi laman twitternya telah dibidas dengan begitu mudah oleh Menteri Belia dan Sukan diatas ke-BODOH-an Guan Eng.

Kata Khairy Jamaluddin, kelakuan yang ditonjolkan oleh Si Guan Eng tu adalah sesuatu yang tidak munasabah dan ianya tidak perlu dilakukan. Nak pulak bagi seorang yang berstatus Ketua Menteri.
"Beliau (Abdul Rahman) berkata akan berdebat dengan Lim selepas kembali daripada lawatan rasmi itu. Tidak fikir perkara ini perlu (dilakukan)," tulis Khairy di laman Twitternya.
Sebelum ini, Guan Eng mengeluarkan status mempersoalkan tindakan Datuk Rahman Dahlan yang dalam rangka lawatan ke luar Negara diatas tugasan kerjanya selaku seorang Menteri.

Guan Eng yang dilihat terlalu teruja nak berdebat dengan Datuk Rahman Dahlan tu telah memalukan dirinya dan mendesak agar Datuk Rahman Dahlan pulang lebih awal untuk berdebat.
"Takkan nak paksa saya pergi luar negara untuk bahas dengan anda. Baliklah sekarang,” kata ketua menteri Pulau Pinang itu.
Itu la bezanya pemimpin Kerajaan Barisan Nasional dengan pemimpin Rejim Pakatan Haprak tu. Pemimpin Barisan Nasional lebih mengutamakan tugas dan tanggung jawab. Tapi pemimpin Pakatan Haprak tu lebih mendahulukan kepentingan Politik Peribadinya sendiri.
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Kahkahkah.. jom kita lawan kira undi pakai excel.. dlm 2k je tgk sapa salah.. kahkahkah

    BalasPadam
  2. Hoi apek..lu mau kasi tegak itu benang basah boleh ka...apa lu takut..u rasa u BERSIH..lawan la dlm mahkamah..kasi HENTAM sama dia olang..apa pasai mau banyak cakap..lagi banyak lu cakap lagi banyak olang u punya BODOH..stupid full punya apek

    BalasPadam
  3. Apek...don't worry maaa..kes u lepas punya..pihak berkuasa mana berani ambil tindakan sama lu..itu Toyo dulu..wa..cepat dia orh siasat..kasi Toyo kau2..BERTUAH JADI APEK DI MALAYSIA.

    BalasPadam
  4. haha.. betul ke dia ni layak jd KM? mcm manalah kalau dia jd PM

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping