Khamis, April 28, 2016

Heh! Ada logiknya juga jika kita fikirkan ianya dari satu sudut yang terbuka. Tak mustahil sekiranya apa yang sedang dilakukan oleh puak Pakatan Haprak ni hanya sekadar 'Wayang' mereka belaka.

Lagi pun, selama hari ini apa yang dihidangkan oleh puak Pakatan Haprak hanya sekadar merupakan satu ilusi yang sering kali mengelirukan rakyat dari melihat agenda sebenar mereka.

Tak mustahil kalau kita perbalahan yang berlaku diantara DAPigs dan PKR ni sengaja diwujudkan bagi mengalihkan perhatian rakyat terhadap agenda subversif yang cuba dilakukannya.

Bagi sesetengah pihak, agenda yang mereka lakukan pada ketika ini merupakan satu taktik untuk meraih sokongan Simpati Murahan dari kalangan rakyat terhadap calon yang bertanding.

Mungkin dari satu sudut, mereka anggap kempen sedemikian rupa akan boleh mempengaruhi rakyat secara tidak lansung. Kesian pada calon kerana dikhianati, rakyat pun pilih dia.

Tak kurang juga ada yang memberikan pendapat, pertembungan kerusi diantara PKR dan DAPigs tu sengaja diada - adakan bagi mewujudkan perpecahan undi diantara kaum Bumiputera.

Kata mereka, perpecahan undi itu akan memberi keuntungan kepada DAPigs apabila PKR dan Barisan Nasional berebut untuk mendapatkan sokongan undian Bumiputera di Sarawak.

Tapi dalam masa yang sama, ada juga yang berpendapat, puak Pakatan Haprak ni memang sudah merancang sejak dari awal untuk menunjukkan seolah - olah diorang ni 'bergaduh' sesama sendiri.

Tindakan itu kata mereka adalah bagi mengelirukan rakyat dari melihat keadaan sebenar dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang dimana semua yang berlaku hari ini akan menjadi sebaliknya.

Siapa tau, mungkin hari ini kita tengok diorang bergaduh. Maka jentera Barisan Nasional pun dengan mudah membuat anggapan, "Kalau begini caranya, takde la Pakatan ni kuat sangat".

Lama ke lamaan, kita pun tidak bergerak seperti yang sepatutnya. Ye la, sebab puak Pakatan Haprak tu tak betul - betul sepakat katanya. Jadi, kita pun buat kerja sambil lewa.

Maka kesimpulannya, adalah sangat penting bagi jentera Barisan Nasional yang berada disetiap lapisan tidak leka dan mudah terpedaya dengan permainan Politik Retorik puak Pakatan Haprak ni.

Apa yang pasti, taktik meraih sokongan Simpati Murahan yang dilakukan oleh puak Pakatan Haprak ni hanya sekadar satu cubaan untuk mem-BODOH-kan diri mereka sendiri. Jadi, ke lantak diorang nak berperang sesama sendiri. Yang penting, jangan bagi puak Pakatan Haprak ni menang!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping