Khamis, April 28, 2016

Heh! Mungkin budak yang belajar kat Universiti di luar Negara ni tak paham peribahasa Melayu, "Kalau Terlajak Perahu Boleh Undur, Kalau Terlajak Bahasa Buruk Padahnya".

Biasanya orang yang dah 'Terlajak' ni memang dia akan cepat mintak maaf. Tapi adakah permohonan maaf itu sahaja sudah mencukupi? Dan untuk apa Si Rafizi tu nak membuat permohonan maaf?

Adakah bagi pandangan Si Rafizi, PKR telah melakukan satu Kesilapan Besar dalam isu pertindihan kerusi diantara parti itu dengan DAPigs? Adakah Si Rafizi tu juga mengakui dakwaan yang dibuat oleh DAPigs?

Jika sebelum ini, DAPigs melabelkan PKR sebagai sebuah parti yang memungkiri janji dan dianggap sebagai PENGKHIANAT kepada rakan sekutunya itu. Bahkan DAPigs anggap PKR ni PENIPU!

Kalau dilihat dari satu sudut, permohonan maaf yang dibuat oleh Si Rafizi tu membuktikan bahawa dakwaan DAPigs ni memang benar, PKR merupakan sebuah parti Pengkhianat yang mungkir janji.

Jadi, bagaimana mungkin rakyat boleh menerima sebuah parti yang memungkiri janji dan mengkhianati kepercayaan sedemikian rupa? Itu baru dengan rakan sekutu. Belum lagi dengan rakyat.

Kalau dengan rakan sekutu pun puak PKR tu boleh MENIPU dan bertindak KHIANAT, apatah lagi dengan rakyat kelak. Lagi mudah la untuk diorang melakukan perkara yang sama.

Persoalannya sekarang, ke mana hilangnya maruah PKR yang selama ini dibangga - banggakan sangat tu? Tidakkah tindakan Si Rafizi tu hanya mencermar nama baik PKR dimata masyarakat?

Apa yang jelas, tindakan Si Rafizi ni mengakui bahawa PKR telah melakukan Khianat dan Menipu DAPigs hanya menambahkan lagi keburukkan imej parti itu sendiri dikalangan rakyat.

Dah la selama hari ini PKR tu dipandang sebagai sebuah parti yang hanya sekadar memperjuangkan kepentingan Politik Peribadi seorang Peliwat serta ahli keluarganya sahaja.

Sekarang, Si Rafizi tu tambah pulak lagi kemaluan PKR dengan mengakui bahawa ianya sebuah parti Pengkhianat dan Penipu. Dalam erti kata mudahnya, pengakuan Si Rafizi ni membuktikan bahawa PKR ni memang sebuah parti yang Tak Boleh Dipercayai lansung!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping