Ahad, Mei 29, 2016

Heh! Ada hati puak - puak DAPigs ni nak kutuk PAS dengan mengatakan bahawa parti itu lupa dengan sumbangan yang telah diberikan sewaktu mereka bersama - sama dalam Pakatan.

Kata wakil dari parti itu, PAS seolah - olah menidakkan kerjasama yang telah dibuat sebelum ini dan merasa kecewa apabila diberikan kelulusan untuk mebentangkan usul RUU Hudud.

Setiausaha Organisasi DAP Anthony Loke berkata apa yang dipertikaikan sebahagian wakil mereka di Dewan Rakyat kelmarin adalah berkaitan prosedur mesyuarat serta tujuan kerajaan membenarkan rang undang-undang persendirian itu dibentangkan.
"Kami mempersoalkan mengapa tiba-tiba pihak kerajaan membenarkan usul tersebut dibentangkan tanpa sebarang notis dan seolah-olah untuk memerangkap ahli-ahli Parlimen yang langsung tidak bersedia untuk membahaskan pindaan rang undang-undang tersebut," katanya dalam kenyataan hari ini.
Kelmarin Abdul Hadi membentangkan usul rang undang-undang persendirian di Dewan Rakyat selepas mendapat ruang melalui cadangan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said.

Usul itu kemudian disokong Timbalan Menteri Kerja Raya Datuk Rosnah Rashid Shirlin. Bagaimanapun usul pada hari terakhir persidangan Dewan Rakyat itu tidak dibahaskan kerana Abdul Hadi memohon ia ditangguhkan sehingga sesi akan datang.

Loke yang juga anggota parlimen Seremban berkata "tuduhan liar" yang selama ini dilempar Umno untuk memburuk - burukkan imej DAP di kalangan masyarakat Islam kini disambung oleh PAS.

Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Anthony Loke itu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni memang tak boleh dengar lansung kalau orang nak menegakkan Islam.

Biarpun sebelum ini orang dah banyak kali ulang kata pembentangan RUU berkaitan dengan Undang - Undang Syariah itu hanya melibatkan mereka yang beragama Islam sahaja.

Yang DAPigs dok sibuk tak tentu arah, menggelupor macam orang hilang akal ni pasal apa? Orang lain yang kata pembentang RUU tu sebagai Hudud. Tapi puak - puak DAPigs ni cepat sangat melatah, melatah macam orang Gila Sawan!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. ruu utk org islam...sbb apa dap meroyan plk.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping