Selasa, Mei 17, 2016

Heh! Nampak sangat la puak DAPigs ni memang dari kalangan mereka yang digelarkan sebagai 'Sore Loser' apabila mereka tewas dengan teruk sewaktu Pilihan Raya Negeri Sarawak diadakan baru - baru ini.

DAPigs yang sebelum ini dilihat terlalu GHAIRAH mahu bertanding dibeberapa kerusi telah menyaksikan kekalahan yang cukup teruk apabila mereka kehilangan 6 kerusi kepada Barisan Nasional.

Antara faktor yang menyebabkan DAPigs dimalukan sedemikian rupa berpunca dari pertindihan kerusi dibeberapa kawasan utama yang turut melibatkan calon dari kalangan PKR sendiri.

Selain itu, DAPigs juga telah GAGAL untuk memburukkan pentadbiran Kerajaan Barisan Nasional Negeri Sarawak yang telah dipimpin oleh Tan Sri Adenan Satem yang cukup mantap.

Disebabkan kekalahan besar yang memalukan parti Ultra Chauvanist itu, maka DAPigs telah mengambil tindakan yang cukup JIJIK untuk menyerang Ketua Menteri Sarawak itu secara terbuka.

Salah satu cabang permainan Politik Jijik yang sedang dijaja oleh jentera DAPigs ialah dengan membangkitkan isu berkaitan dengan lantikan Timbalan Ketua Menteri yang telah dibuat.

Boleh dikatakan hampir semua media yang dikuasai oleh DAPigs atau yang simpati kepada parti itu mempertikaikan KONONnya Tan Sri Adenan Satem telah mengingkari janji yang dibuat sebelum ini.

Jentera media milik DAPigs itu terus memainkan isu PERKAUMAN yang cukup JIJIK apabila mendakwa Tan Sri Adenan Satem enggan melantik Timbalan Ketua Menteri dari kalangan bangsa Cina.

Dari satu sudut, kita dapat melihat dengan jelas bahawa tindakan media Pro DAPigs ni hanya sekadar nak membangkitkan rasa marah dikalangan warga berbangsa Cina terhadap Barisan Nasional.

Benda orang tak pernah janji, tapi diorang pandai - pandai pulak buat tuduhan dengan mengatakan bahawa ianya satu janji yang telah dimungkiri. Sekarang, siapa yang main isu PERKAUMAN yang sebenarnya jika puak DAPigs tu sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping