Isnin, Mei 09, 2016

Heh! Nampak gayanya kempen #Red2Green yang dianjurkan oleh puak Pakatan Haprak tu ada cerita disebaliknya. Selama hari ini kita ingatkan diorang ni betul - betul berjuang dengan ikhlas.

Tapi rupanya, ada juga skandal yang selama ini cuba disembunyikan dari pengetahuan rakyat yang akhirnya terbongkar juga kepada umum gara - gara penyelewengan yang telah dilakukan.

Lewat malam semalam, satu kiriman whatsapp mula menjadi viral dilaman media sosial membongkarkan penyelewengan yang telah berlaku dan ianya melibatkan Ahli Parlimen Kuantan.

Ianya bermula dari status Facebook seorang individu yang menggunakan nama Mohd Faizal (Kembara Musafir) mempersoalkan mengenai duit peruntukan atau token kepada peserta penjalan kaki #Red2Green.

Soalan dari Mohd Faizal itu diajukan kepada YB Fuziah yang mempertikaikan ke mana hilangnya duit peruntukan yang telah dijanjikan sebelum ini dan kenapa ianya masih belum disampaikan.
"Fuziah Salleh duit token yg dijanjikan utk bagi kat penjalankaki #Red2Green tu bila nak turun drpd langit nye...? Org yg bg sumbangan tu dh mati ke?"
Turut dipersoalkan oleh Mohd Faizal ialah mengenai duit sumbangan yang katanya telah diberikan oleh YAB Menteri Besar Selangor Azmin Ali sebanyak RM 10 ribu bagi program yang sama.

Secara tidak lansung, pendedahan yang dibuat itu membuktikan bahawa berlaku penyelewengan dalam urusan tajaan program Red2Green yang dianjurkan oleh Pakatan Haprak tu.

Tujuan penganjuran program penjalan kaki #Red2Green itu dianjurkan adalah untuk menunjukkan bukti bantahan penduduk disekitar kawasan Kuantan terhadap perlombongan Bauksit.

Walaupun sebelum ini, pendedahan yang dibuat menunjukkan terdapat pihak tertentu dari Pakatan Haprak tu sendiri terlibat dalam perlombongan tersebut, namun masih tiada penafian dibuat.

Dengan adanya pendedahan ini, maka terbuktilah bahawa puak Pakatan Haprak tu tidak la se-MAKSUM seperti mana yang mereka dakwa selama hari ini. Sebaliknya, diorang pun turut menerima habuan dari pihak tertentu. Itu menunjukkan sifat MUNAFIK puak Haramjadah ni!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping