Ahad, Mei 08, 2016

Ini bukan ayat yang keluar dari Pakatan Haprak tu. Tapi ini ayat yang dizahirkan oleh penulis sendiri. Hakikatnya, kemenangan Barisan Nasional di Sarawak bukan indikasi sihat kepada Politik di Semenanjung.

Kita kena ingat. Keadaan sosio Politik rakyat di Sarawak jauh berbeza jika hendak dibandingkan dengan keadaan Politik di Semenanjung. Budaya Politik mereka juga jauh berbeza.

Sebab rakyat di Sarawak dapat melihat sendiri apa yang berlaku didepan mata mereka. Maka sebab itu diorang sukar untuk menerima dakyah pembohongan yang dijaja oleh Pakatan.

Berbeza dengan keadaan Politik di Semenanjung dimana kebanyakkannya lebih cenderung menerima Politik Adu-Domba sebagai bahan modal Politik Murahan mereka untuk memerintah.

Tak kira la sama ada bahan yang dijaja itu benar atau pun tidak, tapi itu jugak la bahan yang disumbatkan kepada rakyat agar mereka keliru dan bertambah benci terhadap pihak Kerajaan.

Politik sedemikian tidak menjadi amalan di Sarawak. Apa yang penting bagi rakyat di Sarawak, kebajikan mereka dijaga oleh pihak Kerajaan. Dan keprihatinan Kerajaan itu menjadi keutamaan.

Tidak seperti di Semenanjung dimana kebanyakkan pengikut Pakatan Haprak tu lebih suka menabur cerita sensasi untuk mendapatkan sokongan Simpati Murahan dari kalangan rakyat.

Bahkan ada juga yang sanggup menjual fitnah hanya semata - mata untuk menang dalam Pilihan Raya. Itu pun masih jugak orang yang menabur fitnah tu tak tau malu dan sering mendabik dada KONONnya dia la yang paling bersih.

Maka kesimpulan mudahnya, keputusan yang diperolehi oleh Barisan Nasional Sarawak dalam Pilihan Raya Negeri kali ini tidak wajar dijadikan sebagai 'Tanda Aras' atau 'Kayu Ukur' bagi menghadapi PRU ke 14.

Yang dikhuatiri, keadaan 'Menang Selesa' itu akan membuatkan jentera Barisan Nasional sendiri bertambah 'Leka' dan buat kerja pun 'Sambil Lewa'. Penyudahnya nanti, diri sendiri jugak yang merana. Masa tu, nak salahkan orang lain pun dah tak berguna!!!
Categories:

8 ulasan:

  1. Kita tengok dah lihat...

    Satu di Selangor dan satu di Perak

    Insya Allah , BN akan menang lebih besar!!!

    Sebab sekarang ni kat Selangor pun tak tahu diperintah oleh pakatan apa??? Pakatan Rakyat atau Pakatan Harapan...

    Org bodoh ajer yg akan sokong parti macam ni!!!

    Di Perak, Kuala Kangsar....Amanah dan PAS , undi PAS sebelum ni akan berpecah...dan BN akan menang dgn majoriti lebih besar

    BalasPadam
  2. Najib memang disayangi itu sebab BN menang bergaya
    di Sarawak. Apa lagi, buatlah PRU14 cepat.....hehehe
    Tak sabar rasanya nak memangkah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pundik ko la cik minah tonggek..otak ko dibawah tapak kaki ko..itu sbb ko asyik meroyan..terlalu byk mkn dedak babi

      Padam
  3. Tak mungkin menang besar di semenanjung. Macam kata pemimpin agung kau orang semua Nazri anjing kurap Aziz ..pasti kalah kat semenanjung. Samalah macam bongkaknya Nazri.

    BalasPadam
  4. Tahniah buat rakyat sarawak... pakatan haprak sesama dorang pon nak bertanding.. lgpon setakat mng 1 negeri apa yg dia bole buat.. lagi tambah mereput ada laa.. yg x tahan tu ayat bila menang rakyat bangkit bila kalah rakyat bodoh katanya.. wakakakakaka.. bebal

    BalasPadam
  5. Pembangkang ni ingat mereka hebat sangatkah. Buatlah alasan2 yang syok sendiri. Kalah di Sarawak menang di Semananjung ko orang ingat ko orang mewakili seluruh rakyat Semenanjung.

    Rakyat dah muak dengan parti yang hanya kuat melalak hasil tak ada. Ko orang patut mau ingat BN pun boleh membenam ko orang di Semenanjung. Diam selama ini bukan bererti beralah. Lagi kuat melalak kemarau air lior.

    Apa pun ko orang hina Najib dia tatap menjadi pujaan hati kami, ko orang ambiklah lubang hidung PM22 tahun sebagai pujaan hati ko orang jangan lupa angkut sekali Apek Kit Siang sebagai best friend terlajak hensem.

    BalasPadam
  6. KAlau NAgib RAzak aka 'The Boogeese Warrior Pirate' masih lagi PeeMmm sewaktu PRU 14, BN akan jatuh di Semenanjung......

    BalasPadam
  7. yg bercakap banyak kutuk sana kutuk sini..turun la nanti di Selangor dan Kuala Kangsar ..aku hidup di selangor dan dilahirkan di kuala kangsar...aku anak perak jati dan juga melangkah hidup di selangor...aku dibesarkan dlm keluarga Umno ..aku tak gentar dgn kutukan kamu semua...Allah bersama pihak yg benar...kalah menang adat resam politik..tapi aku tidak akan tunduk pada pengkhianat bangsa yg bersekongkong dgn kafir laknatullah yg terang terangan menentang Islam

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping