Ahad, Mei 08, 2016

Ya! Itu yang perlu dipelajari oleh Bekas Calon DAPigs di Batu Kitang ni. Dia perlu belajar untuk menerima khifarah dari Allah S.W.T dan jadikan ia sebagai pengajaran dalam kekalahannya.

Jika sebelum ini, kita didedahkan dengan berita mengenai kekecewaan seorang Nenek terhadap cucunya yang bertanding diatas tiket DAPigs menjadi buah mulut dikalangan rakyat.

Berita itu menjadi satu isu yang sangat kontroversi terutamanya dikalangan pengguna laman media sosial sehingga ada yang menganggap calon DAPigs itu sebagai seorang Penderhaka.

Mana tidaknya. Jawapan balas yang diberikan oleh calon DAPigs tu memberikan gambaran seolah - olah dia sendiri menganggap Neneknya yang beragama Islam itu sendiri sudah tidak wujud.

Kata calon DAPigs di Batu Kitang itu, dia masih lagi mempunyai seorang Nenek beragama Kristian yang menyokong perjuangannya bersama DAPigs. Kenyataan itu yang menambahkan lagi rasa kecewa dikalangan rakyat.

Selain dari sifat DERHAKA kepada orang tua yang ditonjolkan oleh calon DAPigs di Batu Kitang itu secara terbuka, kekalahannya juga berpunca dari tindakan PKR yang meletakkan calon dikawasan yang sama.

Itu merupakan dua punca utama kenapa calon DAPigs di Batu Kitang tu kalah dalam Pilihan Raya Negeri kali ini. Bukannya ia disebabkan faktor seperti yang dinyatakan semalam.
“Selain pengundi Dayak yang beralih arah kepada BN, sekatan terhadap jentera parti dari Semenanjung dan isu serangan peribadi yang melibatkan ahli keluarga, adalah antara yang menjadi faktor kekalahan,” katanya.
Secara tidak lansung, alasan yang diberikan oleh Bekas Calon DAPigs di Batu Kitang tu seolah - olah menidakkan dua faktor yang dinyatakan dan sekaligus menolak ketentuan dari Tuhan. Bak kata orang, "Kalau Dah Kalah Tu, Kalah Je La"!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping