Ahad, Mei 08, 2016

Heh! Nampak gayanya percaturan PKR untuk merebut lebih banyak kerusi dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak kali ini ternyata memakan diri apabila mereka hanya kekal 3 kerusi.

Jika sebelum ini, PKR dilabelkan sebagai sebuah parti yang TAMAK mahu membolot semua kerusi yang dipertandingkan dengan alasan kononnya mahu mengembangkan pengaruh di Sarawak.

Tapi ternyata, ketamakkan yang ditonjolkan oleh PKR itu tidak membuahkan sebarang hasil yang memberansangkan. Sebaliknya, mereka hanya mampu untuk kekalkan tiga kerusi sahaja.

Tambah memburukkan lagi keadaan, rakan sekutu PKR iaitu DAPigs pula lansung kehilangan 6 kerusi selepas berlaku pertindihan dan pertandingan 3 penjuru dengan PKR secara terbuka.

Keadaan itu membuatkan DAPigs semakin tidak puas hati dengan tindakan yang dilakukan oleh rakan sekutunya sehingga membuatkan mereka juga melabelkan PKR sebagai Pengkhianat.

Selain itu, kepimpinan DAPigs Sarawak juga turut menganggap PKR sebagai sebuah parti Penipu kerana memungkiri perjanjian yang telah dibuat sebelum hari penamaan calon.

Konflik diantara PKR dan DAPigs itu telah mencetuskan perbalahan dan perang sesama mereka turut mendapat perhatian pihak media sehingga ianya menjadi bualan hangat dikalangan rakyat.

Sedikit sebanyak, keadaan itu menjejaskan kerjasama Politik diantara PKR dan DAPigs yang kini masih lagi berantakan sesama sendiri serta menyalahkan diantara satu dengan yang lain.

Dalam erti kata lainnya, ke-TAMAK-an yang telah ditonjolkan oleh PKR membuktikan bahawa parti itu mempunyai agenda mereka yang tersendiri. Dan begitu juga dengan puak DAPigs.

Maka tidak salah jika kita katakan bahawa PKR ni tak ubah seperti Anjing yang mengejar bayang - bayangnya sendiri. Yang dikejar tak dapat, tapi yang dikendong pulak yang berterabur!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Tak perlu nak bersorak sorai.
    Itu pilihanraya NEGERI SARAWAK.
    Mereka nak Adnan Satem jadi Ketua Menteri mereka.
    Takda kena mengena langsung dengna UMNO atau Najib.
    Lainlah kalau BN menang landslide dalam PRU14.
    Jadi, kita tengok PRK Parlimen Sg.Besar & Kuala Kangsar.
    Boleh ke BN menang besar kalau letak Jamal ikan Bakau
    jadi calon di Sg.Besar..........?????
    Jangan lupa, dia ketua si BAJU MERAH.
    Boleh ke orang Cina lupa BELI CINA LAST......????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Janganle emo..cik minah tonggek..lu pun sedihkan sbb pakatan hapak kalah teruk..serves u right..hwa.hwa..hwa

      Padam
  2. pkr dah mcm taik yg kehilangan bayang2..kihkihkih

    BalasPadam
  3. Aakk syak papa don sungai balo punya agenda..pkr mau rawan peneng. Sarawak satu permulaan....ada offer jadi km peneng gamaknye.

    BalasPadam
  4. kawan karib dap tu yg nama pan tak dpt satu kerusi pun tak berbaloi dgn cakap besar sebelum ni.

    BalasPadam
  5. Menurut kaca mata pemimpin pembangkang sendiri, kepimpinan didalam gagasan pembangkang secara kesimpulannya dalah terdiri daripada mereka yang anti ajaran Islam dan penipu rupa-rupanya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping