Selasa, Jun 21, 2016

Heran jugak kan? Kenapa dalam Pilihan Raya Kecil di dua kawasan Parlimen kali ini, soal mengenai pengundi hantu tak menjadi satu isu yang dibangkitkan dikalangan puak Pakatan Haprak tu?

Adakah ianya disebabkan Pilihan Raya Kecil kali ini dijalankan dalam bulan puasa membuatkan diorang tak buat dakwaan sedemikian? Maklum la, bulan puasa, hantu semua kena ikat.

Kalau alasan tu tak berapa masuk akal, jadi kenapa puak Pakatan Haprak tu tak membangkitkan isu mengenai pengundi hantu tu sepertimana yang mereka lakukan sewaktu PRU?

Kalau sebelum Pilihan Raya Umum yang lepas, bukan main lagi puak Pakatan Haprak menjaja cerita kononnya Barisan Nasional import pengundi hantu dari kalangan warga Bangla.

Kononnya kata mereka, tindakan mengimport pengundi hantu tu dilakukan bagi memastikan kemenangan Barisan Nasional untuk mengekalkan kuasa pemerintahan di Putrajaya.

Walhal, calon Barisan Nasional memperolehi undi yang berlipat kali ganda lebih tinggi jika hendak dibandingkan sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu. Adakah alasan pengundi hantu tu dah tak relevan?

Sebaliknya dalam Pilihan Raya Kecil kali ini, puak Pakatan Haprak tu lebih selesa menjadikan PAS sebagai 'Kambing Hitam' dan dipersalahkan kerana menyebabkan calon mereka kalah.

Dari satu sudut, nampak sangat puak Pakatan Haprak yang diketuai oleh DAPigs tu lebih GHAIRAH nak memalukan PAS dan menuduh parti itu menjadi punca ke-GAGAL-an mereka.

Dalam erti kata lainnya, isu mengenai pengundi hantu yang dijaja oleh puak Pakatan Haprak tu sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu hanya sekadar taktik Politik Longkang mereka semata - mata.

Ianya diwujudkan bagi mengelirukan rakyat dan menimbulkan keraguan terhadap sistem pemilihan Kerajaan yang dijalankan di Malaysia. Namun kali ini, mereka berubah arah dan menjadikan PAS sebagai sasaran.

Maka, tak salah la kalau kita katakan bahawa puak Pakatan Haprak tu sebenarnya berniat nak memalukan PAS semata - mata kerana mahu menjatuhkan kredibiliti parti itu selepas berpisah dari Pakatan Haramjadah tu. Itu je niat puak DAPigs ni bertanding sebenarnya!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Yg menyaran isu pengundi hantu dah merengkuk dlm penjara..anak betina dia dulu hebat sbb bersandarkan nama pak dia..sekarang sepi takut kene hentam..sbb bila dia buka saja mulut dah berbau longkang

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping