Ahad, Jun 12, 2016

Kalau ini bukan alasan kukuh bagi pengundi di Kuala Kangsar atau di Sungai Besar untuk menolak calon dari parti KUALI Si Mat Sabu tu jadi wakil mereka, apa lagi alasan yang boleh diberi?

Hakikatnya, rakyat dikedua - dua kawasan itu sudah pasti mahu mencari seorang pemimpin yang benar - benar boleh membantu menjaga kebajikan dan kepentingan mereka dikawasan tersebut.

Tapi, kalau calon yang bertanding tu hanya sekadar merancang nak 'Test Market', menguji sama ada rakyat boleh terima parti yang dibawa atau pun tidak, adakah layak untuk mereka jadi wakil rakyat?

Apa jelas, kenyataan yang dibuat oleh Si Nurul Izzah ni memberikan gambar bahawa puak Pakatan tu memilih untuk mencalonkan parti KUALI Si Mat Sabu tu untuk menguji penerimaan rakyat.

Jika sebelum ini, kita pun dapat lihat reaksi muka betapa pelik dan hairannya seorang Nyonya mengenai siapa yang bertanding di kedua - dua kawasan Pilihan Raya Kecil tersebut.


Yang datang jumpa dia wakil dari parti DAPigs. Tapi, yang disuruh pangkah, bukan parti DAPigs. Sebaliknya parti yang dia sendiri pun belum tentu tau mampu atau tidak nak menjadi wakil rakyat.

Dalam kenyataan dibuat oleh Si Nurul Izzah semalam, dia mengakui bahawa calon dari parti KUALI Si Mat Sabu tu memang sukar nak diterima rakyat dalam Pilihan Raya Kecil kali ini.

Alasan yang diberikan adalah kerana parti itu masih baru dan kurang dikenali oleh rakyat. Maka gerak kerja kempen yang dilakukan adalah dengan 'Menyamar' sebagai ahli jentera parti itu.
"Jadi pada saya, kerana itulah kita kena bertungkus-lumus dan petugas kami pun memakai baju Amanah untuk memperkenalkan logo calon dan juga kita (Pakatan Harapan) pilih calon tempatan," katanya.
Jadi, tak salah la kalau kita kata, puak Pakatan Haprak tu hanya sekadar nak 'Test Market' sama ada rakyat boleh terima atau tidak kehadiran parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu.

Namun persoalannya, dalam ujikaji yang dijalankan ni siapa yang rugi jika bukan rakyat dikedua - dua kawasan itu sendiri? Kalau ujikaji tu berjaya, tak pe. Tapi kalau ujikaji tu GAGAL dan rakyat menolak parti tu, itu membuktikan parti tu Tak Layak jadi wakil rakyat!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. parti yg paling tak laku dn tak tau malu...cakap besar tpi kosong.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping