Khamis, Jun 16, 2016

Haduyai! Kesian betul tengok diorang ni. Apa la gunanya jadi orang yang suka bercakap macam 'Paku Dulang Serpih' ni? Bukan ke tindakan itu juga boleh dianggap sebagai 'Cakap Tak Serupa Bikin'?

Memang nampak sangat yang penyakit 'Lupa Diri' dikalangan pemimpin parti KUALI Si Mat Sabu tu semakin bertambah kronik sampai tahap diorang tak berani nak cerminkan diri sendiri.

Kalau semalam, Pengarah Strategi parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu mendakwa, PAS menggunakan taktik 'Ketaksuban Kepada Agama' sebagai bahan modal untuk meraih undi dan sokongan.

Kononnya kata dia, taktik itu digunakan untuk menyerang dan memperlekehkan parti KUALI yang bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar.
"Mereka (PAS) merendahkan-rendahkan kami dengan mendakwa warna logo parti kami (jingga) meniru pakaian sami Buddha, dan melabel parti kami 'nanar' (bahasa Kelantan bermakna bengong).
"PAS hina warna sami, itu adalah taksub dan adalah satu bentuk ketaksuban agama paling teruk," katanya dalam sidang media di sini Rabu.
Kalau kita lihat dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh wakil pemimpin PAN tu membuktikan bahawa diorang ni memang mudah sangat 'tersentuh' dengan isu yang remeh temeh.

Kalau sebelum ini, diorang meroyan sebab nama singkatan parti tu tidak digelarkan sebagai Amanah sebaliknya dilabelkan sebagai PAN oleh pihak media. Kali ini, soal warna pulak jadi persoalan.

Walhal, apa yang dikatakan tu memang betul. Warna yang digunakan oleh parti KUALI Si Mat Sabu tu seakan - akan sama dengan warna pakaian Sami Budha. Takkan itu pun nak dijadikan isu juga?

Kalau diorang kata, PAS seringkali menggunakan taktik ketaksuban terhadap agama sebagai bahan modal kempen, apa bezanya dengan diorang yang turut menggunakan agama sebagai modal berkempen?

Bukan ke calon yang mewakili parti KUALI tu juga sebelum ini membuat dakwaan, siapa menentang parti itu seolah - olah mereka menentang tuhan? Kalau itu bukan menunjukkan ketaksuban mereka, apa lagi yang boleh kita katakan!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Aku dengar PAN ada viralkan foto ketua musyrikin (KM) Penang bukak puasa. Pelik apa ?? Ketua Musyrikin (KM) Penang memang tak posa. Hello orang musyrikin posa tak da nilai tao. Sebab musyrikin tak da iman.

    Kalao sudi bukak puasa dah dianggap solihin. Abu lahab dan Abu Jahal dah bikin 1400 tahun yg lampau.

    Ini lah konsep khadamiah al DAP Wal Taraq-amfun yg dipelopori oleh Ayatollah Mike Selfie D Amoy

    Buka puasa ni macai PAN makan kuih tart wokey

    BalasPadam
  2. klu dah jdi alat dap tu toksah cakap bnyk la....tetap jdi alat dn pnjilat jgk.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping