Jumaat, Jun 10, 2016

Heh! Meroyan betul diorang ni dibuatnya bila ada dikalangan pihak media yang masih enggan menggantikan nama singkatan Parti Amanah Negara (PAN) tu dengan nama 'Amanah'.

Seperti mana yang telah dinyatakan sebelum ini, parti KUALI yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu nampak gayanya kurang selesa dengan penggunaan nama singkatan PAN sebagai rujukan.


Apa yang dimalukan sangat dengan penggunaan nama PAN tu pun tak tau la. Tapi apa yang pasti, alasan yang diberikan oleh Pengerusi PAN Perak ni memang tak masuk akal sama sekali.

Kata dia, penggunaan nama singkatan PAN dan bukan Amanah seperti yang diluluskan oleh pihak Suruhajaya Pendaftaran Pertubuhan yang diguna-pakai oleh media itu mengelirukan rakyat.
“Saya minta, perkara lalu (laporan singkatan PAN) menjadi yang terakhir. Saya minta kerjasama daripada semua supaya membetulkannya. Kerana ia (panggilan itu) amat mengelirukan para pengundi. Yang dibaca dalam media adalah PAN (pengundi akan bertanya), parti mana pula yang bertanding ni?,” katanya.
Tah celah mana rakyat keliru pun tak pasti la pulak. Mungkin Pengerusi PAN Perak ni ingat rakyat di Malaysia ni se-BODOH dia yang mudah keliru dengan kekeliruan diri dia sendiri gamaknya.

Maka sebab itu la dia bagi alasan kononnya penggunaan nama singkatan PAN bagi menggantikan 'Amanah' itu akan mengelirukan rakyat. Akhirnya, rakyat jugak yang jadi mangsa.

Dek kerana keengganan beberapa pihak media yang masih menggunakan singkatan nama PAN sebagai rujukan kepada parti itu membuatkan Pengerusi PAN Perak ni membuat ugutan.
“Masih ada media yang merujuk kami sebagai PAN. Tidak kira apa kecenderungan anda, sebagai media marilah kita bersikap profesional. Jika tidak mungkin, kita perlu kecualikan sebahagian daripada anda daripada (membuat liputan) sidang media kami yang akan datang. Harap dapat sampaikan kepada editor anda.”
Mungkin Pengerusi PAN Perak ni malu apabila pihak media merujukkan mereka dengan nama singkatan tersebut. Tapi dia tak malu pulak dengan Pengkhianatan yang dilakukan sebelum ini.

Rata - rata secara umum mengetahui bahawa ahli dikalangan parti PAN atau parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu kebanyakkannya terdiri dari pemimpin PAS yang bertindak KHIANAT.

Mereka ini merupakan Pengkhianat kepada perjuangan parti dengan bersekongkol bersama DAPigs yang secara terbuka menentang dasar PAS untuk memartabatkan Islam selama hari ini.

Dalam erti kata lainnya, kalau pihak media menggunakan nama singkatan PAN bagi merujuk kepada mereka, ianya dianggap HARAM. Boleh jatuh dosa besar. Tapi, kalau KHIANATI parti yang menaikkan nama mereka, yang itu dianggap HALAL pulak!!!
Categories:

8 ulasan:

  1. Bodoh piang punya PAN

    Orang panggil Democratic Action Party DAP ( Atau Dapig) Mana ada orang depa Action. Tak caya suruh Asmuni pi hello Guan Eng. Kah kah kah

    Tak mau dia panggil PAN. Kita panggil mereka Tat

    BalasPadam
  2. NAMA SINGKATAN 'PAN' NAMA PENUH PANTAT!

    DI SINGAPURA, PANTAT BERERTI PUNGGUNG ATAU ASS.

    DALAM ENGLISH ASS ADALAH NAMA UNTUK KELDAI.

    KELDAI ADALAH UMPAMA HAIWAN YANG DIBARUAHKAN SEBAGAI TUNGGANGAN TUANNYA.

    PAN ADALAH BARUAH DAPIGS!

    BalasPadam
  3. adoyaii...ada plak org tiga suku dlm PAN'tat' ni, SYOK SENDIRI...

    BalasPadam
  4. PAN = JUBOR LEMBU

    BalasPadam
  5. Awat malu guna PAN..best apa...boleh tambah TAT(Tanpa Ala Tujuan).tengok abg Mat Bu..t...sikit punya megah dia pakai baju logo PAN..Muka dah kembang mcm kuih TATZ yang xberapa jadi.

    BalasPadam
  6. Sebenar PAN adalah singkatan. Nama panjangnya adalah Parti Amanah Negara Tanah Air Tercinta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam bahasa Arab boleh panggil parti FARAJ

      Padam
  7. Panggilan PAN ..patut diteruskan.... sampai terpancut...atau pancit...Presiden nya kan senonim dgn Pan3RLIF3 HAK ORANG RAMAI..sebagai khidmat curi curi... dalam gelap..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping