Jumaat, Jun 10, 2016

Rakyat atau Diri Sendiri? Siapa diantara dua pihak itu yang cuba nak ditipu dan diperdayakan oleh Pengarah Komunikasi parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu ni sebenarnya?

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan baru - baru ini, Si Khalid Samad tu jelas cuba nak menipu dengan menyatakan bahawa tidak ada parti yang dominan dalam Pakatan Haprak tu.

Sebaliknya, kata Si Khalid Samad, isu mengenai parti DAPigs menjadi kuasa penentu dikalangan puak Pakatan Haprak tu adalah salah satu taktik lapuk yang digunakan untuk menyerang mereka.
“Kerjasama dibina atas persamaan ini dan diterjemahkan berpandukan Perlembagaan Negara. Kami mengutuk dakwaan keji laporan media menyebut 'setelah puas menunggang Pas, DAP sekarang menunggang Amanah',” katanya dalam sidang media Pakatan Harapan di Pejabat Amanah Sungai Besar.
Soalnya, kenyataan Si Khalid Samad itu seolah - olah tidak merujuk kepada hakikat sebenar yang berlaku didalam Pakatan Haprak tu hari ini dimana PAN dilihat lebih tunduk kepada DAPigs.

Malah, disepanjang kempen Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar, hakikat itu dapat kita lihat dengan jelas dimana PAN dikuasai sepenuhnya oleh rentak DAPigs.

Boleh dikatakan hampir kesemua kempen Pilihan Raya Kecil kedua - dua kawasan Parlimen itu dilihat didominasikan oleh DAPigs manakala PAN hanya mengikut telunjuk DAPigs semata - mata.

Buktinya jelas apabila Si Khalid Samad tu sendiri terpaksa menelan semua tuduhan yang tidak berasas dibuat sebelum ini berhubung isu pemasangan papan iklan kempen berbaur provokasi.

Perkara itu dilakukan oleh Si Khalid Samad apabila DAPigs membuat pengakuan secara terbuka dengan menyatakan bahawa mereka bertanggungjawab menaikkan papan iklan tersebut.

Padahal sebelum ini, SI Khalid Samad tu membuat tuduhan kononnya UMNO yang sengaja memacakkan papan iklan itu dengan tujuan untuk membuat serangan 'Reverse Psychology'.
“Bila DAP mengaku menaikkan billboard itu, saya jumpa Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua pagi tadi (Khamis) dan bincang, kita setuju ia tidak akan dinaikkan lagi kerana dianggap provokasi, kami nak berkempen secara positif,” kata Khalid kepada pemberita di pejabat DAP pada Khamis.
Itu membuktikan bahawa parti KUALI yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu 'Kowtow' kepada semua tindakan yang dibuat oleh DAPigs selaku 'Abang Besar' dalam Pakatan tanpa sebarang bantahan.

Pokok pangkalnya, apa yang cuba dilakukan oleh Si Khalid Samad dengan menafikan bahawa wujudnya parti dominan dikalangan puak Pakatan Haprak tu hanya omongan kosong sedangkan keadaan sebenarnya DAPigs tetap dianggap Abang Besar dalam Pakatan!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. DAP adalah majikan pads PAN Dan SPRM

    BalasPadam
  2. Cina DAP memang babi

    BalasPadam
  3. pan dah jelas jdi tukang kipas dap

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping