Isnin, November 14, 2016

Lebih baik Pakatan Harapan yang diketuai oleh parti cauvanis DAPigs melupakan sahaja hasrat untuk menjalikan hubungan kerjasama Politik dengan parti Islam PAS. Bukan apa. Makin lama makin menjadi - jadi pula perangai parti PAS ni.

Nampak sangat yang PAS ni takde pendirian tetap. Sekejap diorang kata nak menjalinkan kerjasama dengan syarat menjadi pengemudi utama. Tapi sekarang ni keluar kenyataan, katanya hanya sudi berbincang sahaja tetapi tidak mahu menjalinkan kerjasama.

Tak kisah la sama ada kerjasama dengan Pakatan Harapan mahupun bersama Barisan Nasional (BN). Pendek kata, diorang cuma nak berbincang je tapi tak nak menjalinkan sebarang hubungan kerjasama Politik seperti yang diharapkan.

Mursyidul Am PAS yang baru ni berkata, PAS yang berpegang pada ajaran Islam boleh mengadakan perbincangan walaupun dengan pihak yang dianggap sebagai musuh dengan alasan untuk mencari pandangan yang berbeza dalam Politik.

Tapi untuk jalin sebarang hubungan Politik dengan mereka, sudah tentu jauh sekali tidak. Maka kenyataan itu menunjukkan yang PAS masih lagi tidak mempunyai pendirian yang tetap berhubung isu yang dibangkitkan sebelum ini.

Walau pun PAS katanya sanggup berbincang sama ada dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), BN, DAP mahupun parti-parti lain, tetapi Ujar Hashim, ia hanya sekadar satu perbincangan sahaja. Tidak bermakna mereka akan bersatu.

Sepatutnya PAS perlu menggambarkan gambaran yang jelas kepada parti lain tentang pendirian mereka yang sebenar. Kalau taknak baik cakap taknak je, tak payah main tarik tali. Ini tidak! Sekejap bersyarat, lepas tu cakap tak mahu kerjasama pulak.

Apa yang pasti pendirian PAS yang dilihat mudah berubah - ubah terhadap isu nak menjalinkan hubungan Politik dengan puak Pakatan Haprak tu kini membuatkan rakyat semakin hari semakin menyampah dengan mereka. Belum apa - apa lagi, nak buat keputusan pun diorang masih tak mampu!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping