Selasa, Disember 20, 2016

Heh! Nampak tak kebijaksanaan kepala otak puak - puak DAPigs ni? Secara tidak lansung, tindakan yang dilakukan oleh DAPigs ni membuktikan betapa "Luhur"nya hubungan kerjasama Politik yang nak dijalinkan dengan PPBM tu sebelum ini.

Apa yang jelas, pendirian DAPigs ini membuktikan bahawa parti itu tidak sedikit pun menghormati PPBM sebagai rakan Politik mereka secara ikhlas. Sebaliknya, DAPigs hanya memperkudakan PPBM untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Melalui kenyataan yang dikeluarkan oleh Setiausaha Agung DAPigs tu hari ini, parti itu jelas menyatakan pendirian mereka yang tidak mahu berkongsi sebarang kerusi dengan PPBM dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.
"Terpulang kepada PKR untuk memutuskan apa yang mereka mahu lakukan dengan kerusi (mereka). Isu DAP menyerahkan kerusi kepada PPBM tidak timbul,” katanya.
Dalam erti kata mudahnya, buat mengabihkan masa je Tun Mahathir menjilat puak - puak DAPigs tu sewaktu Konvensyen Kebangsaan parti itu sebelum ini. Jelas tindakan bekas Perdana Menteri itu tidak mendatangkan sebarang faedah.

Tapi malangnya, bukan sahaja PPBM yang menjadi mangsa DAPigs. Sebaliknya PAN juga turut menerima nasib yang sama seperti PPBM dimana mereka juga tidak akan mendapat tempat dikawasan yang dikuasai sepenuhnya oleh DAPigs.

Jika tidak, adakah DAPigs bersedia untuk berkongsi dengan PAN kerusi yang pernah mereka menangi dalam PRU sebelum ini? Sebagai contoh, berani ke DAPigs nak bagi PAN peluang untuk bertanding di Parlimen Raub dan juga DUN Mentakab?

Kalau parti Ultra Chauvanist tu tak berani nak buat sedemikian, memang sah parti itu hanya sekadar nak mempergunakan PAN dan PPBM untuk memecah-belahkan orang Melayu dikawasan yang dikuasai oleh orang Melayu selama ini.

Maka sebab itu DAPigs mahu PAN bertanding dikawasan yang turut ditandingi oleh PAS bagi memastikan orang Melayu dikawasan tu berpecah belah dan tidak membenarkan mereka untuk bertanding dikawasan yang dianggap 'Selamat'.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping