Rabu, Disember 07, 2016

PAN Kelantan mendesak Ketua Pemuda PAS Pusat, Nik Abduh Nik Aziz agar mengharamkan DAPigs sekiranya benar dakwaan mengatakan parti itu boleh mengancam keselamatan negara dan perpaduan kaum, atau boleh mengubah kedudukan Islam sebagai agama rasmi dalam negara ini.

Katanya, kenyataan Nik Abduh itu sebenarnya cuba meniupkan api perkauman dalam kalangan orang - orang Melayu dan ia senada dengan kenyataan pemimpin-pemimpin UMNO yang cuba menakut-nakutkan rakyat dengan DAP.

Katanya, PAS sebagai sebuah parti yang berada di luar komponen Pakatan tidak berhak dan tidak layak untuk menjadi jurucakap PH, apatah lagi campurtangan dalam menentukan calon Perdana Menteri yang hanya akan diputuskan diperingkat Majlis Presiden PH, jika ditakdirkan PH berjaya mengambilalih teraju pemerintahan negara daripada BN.
"Sokongan Umno ke atas RUU 355 yang di bawa oleh Presiden Pas tidak boleh dijadikan ukuran sebagai kejayaan bersama umat Islam kerana laluannya masih berliku.
"Tidak ada sesiapa pun boleh memberi jaminan RUU 355 akan diluluskan. Setakat ini RUU 355 telah tiga kali dipinda di peringkat usul, walaupun usul tersebut belum lagi dibahaskan," ujar beliau kepada Amanahdaily.
Jika di peringkat usul pun, PAS sudah berhempas pulas untuk memastikan usul Presidennya terus berada dalam agenda persidangan parlimen walaupun didakwa mendapat sokongan UMNO, bagaimana pula nasib usul ini di peringkat undi belah bahagi dan seterusnya Bacaan Kedua yang hanya boleh dilakukan oleh Menteri, soal beliau.

Nik Abduh dalam satu kenyataan baru-baru ini, meminta umat Islam tidak terpedaya dengan kata-kata penyokong PH kononnya calon Perdana Menteri mereka, jika memerintah negara adalah daripada PKR bukan DAP.

Beliau yg juga Ahli Parlimen Pasir Mas juga meminta umat Islam negara ini bersyukur dengan sokongan Umno ke atas RUU 355 yang merupakan kejayaan bersama dan beliau yakin tiada jaminan untuk memperkasakan Islam di Malaysia jika Pas berkerjasama dengan PH sebagai sebuah kerajaan.

Menurut Che Ibrahim lagi, PAS boleh mendakwa partinya berada di atas landasan yang benar ke arah penyatuan umat Islam, tetapi realitinya masyarakat awam melihat Pas semakin berpecah dan semakin terpinggir dari arus politik perdana.

PS: Kalau betul pun dakwaan yang dibuat oleh PAN Kelantan ni terhadap PAS yang menyatakan bahawa PAS semakin jauh terpinggir dari arus Politik, menda kejadahnya pulak PKR dan PPBM sibuk dok mengampu PAS suruh bergabung dengan Pakatan!!!

Tidakkah itu membuktikan bahawa PAS ni masih ada pengaruh diperingkat akar umbi? Kot kalau ye pun PAN Kelantan ni nak jadi Pengampu dan Pemakan Dedak DAPigs, jangan ditonjolkan sangat kebodohan diri sendiri tu kepada umum. Tayang kemaluan pada orang lain, menda faedahnya!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Bodohnya...kerja nak haramkan parti ni kerja kerajaan bukan kerja nik abduh. Pan ni asyik mengarut je...apa hal.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping