Khamis, Disember 08, 2016

"Kini apa yang disembunyikan PAN selama ini, bukan sekadar khabar angin, sebaliknya PAN dilihat makin dekat dengan DAPigs dan mulai mengadakan Pakatan (tidak rasmi) dengan parti itu dengan mempergunakan nama rakyat dan Islam".

Demikian ujar seorang sahabat ketika memberi ulasan mengenai PAN, yang sebelum ini sering kali didakwa cuba nak menyembunyikan hubungan intim dengan DAPigs dan menafikan bahawa mereka merupakan Ternakan parti itu.

Katanya, sebelum ini pemimpin PAS telah menghidu perkara itu namun ianya kerap kali dinafikan oleh pimpinan tertinggi parti serpihan PAS itu bagi mengelakkan spekulasi dikalangan ahli PAS bahawa mereka merupakan Barua DAPigs.
"Dah lama dah orang tau bahawa pucuk pimpinan PAN condong kepada kehendak dan kemahuan DAPigs. Tapi bila ditanya, tiada pengesahan. Maka sebab itu diorang keluar. Nah! Sekarang kita boleh tengok bukti, di Parlimen mereka tidak menyokong RUU 355, dan menolak pindaan yang dibuat oleh Presiden serta turut serta menganjurkan Bersih bersama," katanya ketika diwawancara Sinar Harian di ibu pejabat Amanah, Kuala Lumpur hari ini.
Sahabat itu berkata demikian ketika mengulas mengenai kenyataan yang dibuat oleh Setiausaha Agung PAN yang membuat anggapan bahawa PAS 'Mesra' dengan UMNO selepas Himpunan Solidariti Untuk Rohingya yang diadakan sebelum ini.
"Isu Rohingya ini, PAS sudah lama perjuangkan, yang kita mahukan adalah supaya isu ini dapat diselesaikan Parlimen, tapi waktu kita buat tuntutan dah diorang tuduh pulak PAS bersekongkol dengan Barisan Nasional," katanya lagi.
Apa yang jelas, segala tindak - tanduk yang dilakukan oleh PAN sejak akhir - akhir semakin menyerlahkan lagi dakwaan bahawa parti itu hanya sekadar mengikut telunjuk serta mahu memenuhi kehendak dan kemahuan Politik Peribadi DAPigs.

Tapi dalam masa yang sama, apa yang memalukan ialah apabila PAN juga sanggup mempergunakan rakyat serta nama Islam sambil memberikan alasan kononnya itu merupakan dasar perjuangan mereka dan ianya bertentangan dengan PAS.

Maka sebab itu PAN sentiasa menjadikan PAS sebagai 'Musuh Utama' mereka yang perlu dihapuskan kerana parti itu didakwa cenderung menyokong Barisan Nasional secara terang - terangan walaupun atas dasar kemanusiaan serta Islam. Dalam erti kata mudahnya, jadi Barua DAPigs lebih mulai daripada nak memartabatkan penyatuan Ummah!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Penubuhan Pan awal awal lgi dah dapat support drpd Dap. Tak heran klu parti itu tunduk kpd Dap. Ketuanya pun pernah ada kes khalwat dgn isteri org thn 90an dulu. Org mcm tu nak jadi ketua parti Islam kunun.

    BalasPadam
  2. PAN atau Parti Amanah Malaysia.. nama aje Amanah... tapi muka pemimpin utama dan lain2 pucuk pimpinan tak ade seri dan muka manusia yg tidak amanah... semuanya ada lah hipokrit... toling lah saudara admin... kita jgn buang masa dgn Amanah nie... Islam konon... mati hidup semula pun saya takkan sokong PAN ini. Baik kita fikirkan bagaimana nak satukan kaum Melayu dan memertabatkan Islam

    BalasPadam
  3. Jilat...jgn tak jilat wahai normah syg

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping