Sabtu, Disember 03, 2016

Hahaha!!! Tak habis - habis lagi ke geng "PEKAK" ni meroyan macam orang hilang akal dan cuba nak salahkan orang lain atas nama sebagai 'Pencinta Alam'? Sekarang diorang mula melancarkan serangan terhadap Rejim PAS Kelantan pulak.

Jika sebelum ini, pemimpin dari kalangan Rejim PAS Kelantan tu mendakwa, tindakan yang dilakukan oleh mereka yang terlibat dengan isu penahanan masyarakat Orang Asli Temiar, Gua Musang tu ada kaitan dengan parti Politik tertentu.

Nak pulak dikalangan puak Pakatan Haprak tu yang sememangnya berniat nak memburukkan imej Rejim PAS Kelantan secara terbuka. Perkara itu memang jelas apabila wujudnya penglibatan beberapa orang pemimpin Politik dari Pakatan sendiri.

Namun perkara itu cuba dinafikan oleh geng - geng Pekak ni dengan menganggap kononnya tuduhan itu sebagai satu tindakan yang tidak adil serta melabelkan kepimpinan Rejim PAS Kelantan itu sebagai golongan yang suka berbohong.
“Kami tidak ada kena-mengena dengan politik. Kami tidak menghasut, tapi kami menyokong mana-mana pihak yang menjaga khazanah alam.
“Senang mereka menuduh orang, menuduh NGO dan menuduh segala-galanya. Kita tengok sendiri Orang Asli sekarang pandai dan tahu hak mereka,” katanya ketika ditemui FMT di Gua Musang.
Kontroversi mengenai isu yang melibatkan Orang Asli Temiar itu timbul apabila seramai 47 Orang Asli diberkas Jabatan Perhutanan Kelantan dalam usaha membuka laluan kepada pembalakan di hutan simpan yang dikatakan tanah adat mereka.

Jabatan Perhutanan Kelantan mendakwa Orang Asli yang mendirikan sekatan di Hutan Simpan Kekal (HSK) Balah, Perias dan Gunung Stong melakukan kesalahan kerana menduduki dan memasuki kawasan hutan simpan tanpa kebenaran.

Kelantan bertegas Orang Asli melanggar undang-undang kerana menghalang pembalak berlesen daripada mengambil balak, manakala PAS mendakwa penentangan “digerakkan oleh parti politik, yang berpakat dengan penentang kelulusan undang-undang Islam.”

Namun bagi sesetengah pihak, dakwaan kononnya geng - geng PEKAK tu tak terlibat menyokong mana - mana parti Politik hanya boleh dianggap sebagai satu alasan yang bertaraf longkang demi untuk menutup kemaluan mereka semata - mata.

Apa yang mereka cuba lakukan hanya sekadar satu usaha untuk menafikan perkara sebenar sedangkan hakikatnya rakyat sendiri sedia maklum siapa dalang disebalik bantahan yang dilakukan oleh Orang Asli Temiar tu sebelum ini. Jadi, tak usah la geng - geng PEKAK tu cuba nak menegakkan benang yang basah pulak!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. nurul taik pekak dan taik buta.

    BalasPadam
  2. Ini geng putar alam bukan pencinta alam. Buat kerja bodoh.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping