Ahad, Disember 18, 2016

Heh! Ini yang orang tua - tua selalu kata, "Hajat hati nak peluk gunung, Apakan daya tangan deme pendek"!!! Hahaha!!! Ada hati nak guna satu logo. Tapi apa yang berlaku pada ketika ini masih tidak melayakkan diorang guna satu logo sahaja.

Kalau dilihat dari kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin puak Pakatan Haprak tu sejak kebelakangan ini membuktikan bahawa mereka masih belum mampu untuk 'berpakat' sesama sendiri. Sebaliknya, jurang perbezaan diantara mereka semakin luas.

Isu berkaitan dengan pembahagian kerusi dikalangan puak Pakatan Haprak tu pun masih lagi huru hara. Masing - masing masih lagi dilihat sibuk nak berebut kawasan untuk bertanding menjelang Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Sesama sendiri pun diorang tak nak berkongsi. PKR tak nak beri kawasan mereka kepada PAN dan mencadangkan supaya parti tu bergabung je dengan PKR. Alasannya, sebab dasar perjuangan serta pendekatan PAN sama dengan PKR.

Yang PPBM pulak dok sibuk nak mencari sokongan simpati dari kalangan puak pembangkang tu sehingga dilihat terpaksa menjadi 'Pengemis Jalanan' yang tidak mempunyai maruah. Dengan Pakatan, diorang buat perjanjian. Dengan PAS, diorang buat rundingan.

Walhal, kedua - dua pihak tu tak sehaluan. Pakatan yang diketuai oleh DAPigs yang menganggap diri mereka sebagai 'Abang Besar' mendakwa PAS sebagai sebuah parti Pengkhianat. Begitu juga dengan PAN yang melabelkan PAS sebagai 'Musuh Utama' mereka.

Dan PAS pulak enggan bekerjasama dengan Pakatan hanya semata - mata kerana ada penglibatan PAN dan juga DAPigs. Maka sebab itu PPBM terpaksa menjadi 'Pelacur' yang sanggup menggadaikan maruah demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Tapi, dalam masa yang sama, PAN yang melabelkan PAS sebagai Musuh Utama mereka tu tetap juga berharap agar pucuk pimpinan parti itu akan mengubah pendirian mereka dan bergabung dengan Pakatan bagi menghadapi PRU 14.

Nampak sangat yang PAN sendiri tidak yakin mereka mampu untuk memenangi Pilihan Raya Umum yang akan datang walaupun diatas pentas ceramah, parti itu sering kali mendabik dada mendakwa kononnya diorang lebih baik dari PAS.

Walaupun puak Pakatan Haprak tu ada menandatangani perjanjian kerjasama Politik dengan PPBM baru - baru ini, namun ianya masih dianggap 'Berat Sebelah' dan tidak menepati apa yang diharapkan. Terutama bagi parti baru seperti PPBM.

Maka, tindakan itu sekaligus membuktikan bahawa harapan puak Pakatan Haprak tu nak menggunakan Satu Logo bagi menghadapi Pilihan Raya Umum yang adakan datang dan berdepan dengan Barisan Nasional hanya sekadar 'Angan - Angan Mat Jenin' individu tertentu dikalangan mereka je. Bukannya diorang mampu nak melaksanakannya!!!
Categories:

5 ulasan:

  1. Cepatlah election. Kau tengoklah kau makan balik taik kau. Gi jalan2 nengok ..kompem lingkup umno ni ..kau ni berhayal. Kau ingat pasal logo je akan jadi problem ke. Rakyat dah meluat tengok najib kau ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau tu yg bangang...xsedar diri..Kau ingat ketua2 kau tu bags sangat...ada yg simpan betina bini org...ada yg bagi semua kekayaan pd anak2 ada yg asyik hentam punggung jantan...byk bender lagi..kesian kau....spesis dungu.

      Padam
  2. Rakyat lebih meluat tengok muka lim kit siang siang tak nak mampos dan penjilat kahak sendiri.. Ko jalan jalan tengok kahak dah bersih kene jilat ngan orang tua tak sedar diri .. hahaha

    BalasPadam
  3. Ph payah nak berpakat sbb masing2 ada kepentingan diri bukan kepentingan rakyat.

    BalasPadam
  4. 11.59. Kau ni baru bangun tidor kah!. PPBM merayu ahli UMNO untuk masuk parti mereka. Kami boleh masuk dengan syarat tidak bersekongkol dengan DAP & PAN.

    Dengan segelintir muka2 veteren yang akan masuk gelanggan pencak PRU14 boleh pegang kuasa kah.

    Jika ada anak2 muda bawah Panglima Boiboi sudah cukup kebal kah atau masih lagi duduk bawak ketiak Tok Demang Madey.

    Persoalan2 ini lah yang tergagap-gagap dijawab oleh para Bentara yang memukul canang ke cerok rantau.

    Oleh itu kami rakyat kebanyakan masih tetap teguh di bawah Bedahara Tok Najib, kini, dulu dan selamanya.

    Silalah Bentara merantau ke Amerika kut-kut dapat sokongan dari Paduka Trump.

    Upin Ipin The New Adventure

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping