Sabtu, Disember 17, 2016

Malaysia akan memiliki Perdana Menteri Wanita Pertama, jika Pakatan memenangi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) kerana Wan Azizah akan memangku jawatan nombor 1 negara itu sehingga Si Ketua Penipu tu dibebaskan dari penjara.

Demikian kenyataan yang dibuat oleh Lim Kit Siang yang dipetik China Press. Sementara itu, Lim Kit Siang hanya menganggap Muhyiddin Yassin selaku Presiden PPBM hanya layak untuk menjadi pemangku Timbalan Perdana Menteri.
“Selasa lalu kami capai kata sepakat, jika berjaya kalahkan BN pada PRU akan datang, Muhyiddin adalah calon pemangku timbalan perdana menteri paling sesuai,” katanya ketika menghadiri majlis makan malam kutipan dana anjuran Jawatankuasa Perhubungan DAP Parlimen Bukit Gelugor, semalam.
Ketua Parlimen DAPigs itu berkata, daripada Pakatan Rakyat sehingga Pakatan Haprak, pembangkang selama ini hanya menyokong Si Ketua Penipu tu sahaja menjadi Perdana Menteri. Tapi pada ketika ini, dia sedang berada dipenjara.

Selasa lalu, Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli turut mencadangkan satu rancangan yang menyerupai agenda “Langkah Kajang” dengan harapan agar dapat menjadikan Si Ketua Penipu tu sebagai perdana menteri, sekiranya Pakatan menang PRU 14.
“Salah seorang wakil rakyat PKR yang baharu menang boleh kosongkan kerusinya dan seawal 2 minggu selepas hari mengundi PRU14, Anwar boleh memenangi sebuah kerusi Parlimen dan seterusnya mengangkat sumpah sebagai perdana menteri,” kata Rafizi dalam satu kenyataan minggu lalu.
Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh DAPigs dan PKR itu membuktikan bahawa Muhyiddin Yassin Tidak Layak untuk menjadi Perdana Menteri sekiranya puak Pakatan Haprak tu menang dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Dan bagi sesetengah pihak, tindakan PKR dan DAPigs yang menafikan peranan serta kedudukan Presiden PPBM tu sebagai calon yang paling layak untuk menjadi Perdana Menteri adalah satu Penghinaan yang dilakukan secara terbuka.

Bagi mereka, kenyataan yang dikeluarkan oleh kedua - dua pemimpin parti itu hanya memberikan gambaran bahawa PPBM cuma layak menjadi 'Pengikut' dan 'Balaci' PKR serta DAPigs. Maka sebab itu diorang memilih Muhyiddin Yassin sebagai 'Pemangku Timbalan Perdana Menteri' je sementara menunggu Si Ketua Penipu tu keluar dari penjara!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping