Sabtu, Januari 21, 2017

Rasanya itu yang terbaik buat Si Mahfuz Bean ni. Kalau dia tak nak masuk PAN sekali pun, seeloknya dia ambik tindakan seperti seorang 'Anak Jantan' dan keluar daripada PAS secara terhormat.

Setidak - tidaknya, Si Mahfuz Bean tu ada lagi kemaluan yang boleh dijaga daripada terus menjadi Pengkhianat kepada partinya dan menggadaikan maruah dirinya sendiri secara terang - terangan.

Jika Si Mahfuz Bean tu tak nak masuk PAN pun tak pe. Dia boleh pilih untuk menyertai PPBM memandangkan dia lebih cenderung memberi sokongan kepada pemimpin parti itu sejak dari awal lagi.

Perkara itu dilihat wajar dilakukan oleh Ahli Parlimen Pokok Sena itu memandangkan kenyataan yang dibuat sejak kebelakangan ini bukan sahaja memalukan parti serta ahli - ahli diperingkat bawahan.

Bahkan ianya membawa kemaluan yang cukup besar kepada jawatan yang disandang pada ketika ini. Si Mahfuz Bean tu kena ingat, dia jadi Ahli Parlimen adalah dek kerana dicalonkan oleh PAS, bukannya orang lain.

Malah dalam kenyataan yang dibuat baru - baru ini pun turut memperlihatkan Pengkhianatan Si Mahfuz Bean tu terhadap PAS secara terbuka. Jadi, apa lagi yang dia tunggu sebenarnya?

Jika sebelum ini, Si Mahfuz Bean tu bersependapat dan bersetuju dengan kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Presiden PAN yang mendakwa PAS akan dipinggirkan dari Rejim Pakatan Selangor.

Menurut kata Si Mahfuz Bean tu, perkara yang dinyatakan oleh Si Din Pudu itu merupakan realiti Politik yang harus diterima oleh PAS berikutan keengganan parti itu menyertai Pakatan Haprak.
"Itu pandangan Pakatan Harapan lah kan. Tapi memang dari segi politiknya, itu yang saya bimbang, sebab itu saya daripada awal mengajak PAS kembali ke meja rundingan (supaya) menerima hakikat realiti politik hari ini.
"Sudah pasti seperti yang disebut oleh Salahuddin bahawa jika pakatan menang, sudah tentulah PAS di Selangor tidak ada tempat dalam kerajaan kalau daripada awal PAS tidak berada dalam pakatan besar pembangkang," katanya ketika dihubungi Antarapos.
Dalam erti kata mudahnya, Si Mahfuz Bean ni pun setuju nak menjahanamkan PAS dari terus mengekalkan kuasa di Selangor sekiranya puak Pakatan Haprak tu berjaya menang dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Tapi, soal Pengkhianatan yang dilakukan oleh Si Mahfuz Bean ni bukan la perkara baru. Kot masa PAS dapat memerintah Negeri Kedah dulu pun, dia mana ada membantu kepimpinan parti itu untuk kekal berkuasa.

Sebaliknya, Si Mahfuz Bean tu pulak yang menjadi diantara individu yang menyebabkan parti itu GAGAL untuk mengekalkan kuasa mereka di Kedah sehingga menyebabkan parti itu tewas kepada Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum yang lalu!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. mahmfuz bean adalah taik reput tapi dia tak tak tau yg dirinya adalah taik yg mereput sebab dia tak pernah melihat melalaui cermin siapa dirinya sebenar.

    BalasPadam
  2. Musang berbulu ayam..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping