Jumaat, Februari 24, 2017

Memang sudah tidak daoat dinafikan lagi bahawa PAN hanya sekadar menjadi 'Pencacai DAPigs' dan parti itu menganggap DAPigs sebagai 'Abang Besar' mereka dalam Pakatan Haprak.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila Timbalan Presiden PAN menyatakan bahawa kerusi yang ditandingi DAPigs tidak akan diusik oleh sesiapa pun dari kalangan puak Pakatan Haprak tu.
"Kerusi DAP kita tidak akan kacau, semua parti tidak akan masuk kawasan yang DAP tandingi. Antara yang terpenting, Amanah, PKR dan PPBM, pakat baik-baik.
"Amanah tidak akan bertindih kerusi dengan PKR kerana Amanah wujud jaga kerusi yang PAS tinggalkan. Kita akan lihat kerusi ini dengan kekuatan yang kita ada," ujar Salahuddin dipetik wawancaranya bersama Sinar Harian.
Kenyataan yang dibuat oleh Si Din Pudu itu adalah menjawab isu berkaitan dengan pembahagian kerusi yang masih lagi menjadi persoalan dikalangan rakyat menjelang PRU yang akan datang.

Namun bagi sesetengah pihak, tindakan yang dibuat oleh PAN ini hanya sekadar menguntungkan puak DAPigs tetapi dalam masa yang sama memecah-belahkan orang Melayu.

Bagi mereka, kedegilan PAN yang tetap mahu bertanding dikawasan yang dikuasai oleh PAS membuktikan bahawa parti itu yang mewujudkan pertandingan tiga penjuru, bukannya PAS.

Hakikatnya, PAN kata mereka mahu bertanding di kerusi PAS. PAS pula bertanding dikerusi yang majoritinya ditandingi oleh UMNO. Manakala PPBM juga akan bertanding dikerusi yang sama.

Tapi yang IRONIKnya, PPBM sebelum ini menyatakan bahawa mereka mahu berunding dengan PAS bagi menentukan kerjasama untuk menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Dalam erti kata mudahnya, kedegilan PAN ni hanya akan merugikan orang Melayu dan menguntungkan DAPigs. Sekaligus ianya membuktikan bahawa PAN merupakan parti yang tunduk kepada DAPigs. Tapi, bila perkara itu dibangkitkan, mati - mati diorang tak nak mengaku!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping