Selasa, Februari 07, 2017

Pengakuan bekas Mufti Pulau Pinang, Datuk Seri Hassan Ahmad yang mengaku pernah menegur Rejim DAPigs itu supaya tidak campur tangan dalam hal berkaitan kelulusan fatwa sebelum ia dihantar kepada Yang Dipertuan Agong mengesahkan Exco Agama dari PKR hanya sekadar barua DAPigs.

Perkara itu sekaligus membuktikan bahawa Rejim DAPigs pimpinan Si Lim Guan Eng tu cuba nak masuk campur dalam urusan agama Islam dan pemimpin Islam yang lain hanya jadi Pak turut.
“Jadi betullah kerajaan negeri campur tangan dalam isu Fatwa Negeri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, Malik Kassim sekarang kamu nak nafi apa lagi.
“Punya lah teruk Malik Kassim dan orang Islam yang berada di dalam Kerajaan Negeri Pulau Pinang, sehingga sanggup mengangguk dan menerima saja dengan kata lain tidak mampu membela Islam sewajarnya.
“Adakah pangkat kedudukan menjadi lebih penting dari membela agama dan Islam itu sendiri, kenapa membiarkan kerajaan campur tangan dalam hal-hal yang melibat Islam lebih malang kes yang melibatkan fatwa dan Yang Dipertuan Agong,” ulas seorang Facebooker Pro PAS dalam laman Facebooknya hari ini.
Hassan, bekas Mufti Pulau Pinang hari ini mengesahkan bahawa kerajaan negeri telah mengeluarkan surat pekeliling dan mengarahkan semua jabatan mesti mendapat kelulusan mesyuarat exco terlebih dulu sebelum mewartakan sebarang fatwa.

Mengulas lanjut isu berkenaan, Zakiyamani berkata apa yang dilakukan DAP di Pulau Pinang berkaitan dengan Islam merupakan bayangan apa yang bakal dilakukan jika Pakatan Harapan berjaya menawan Putrajaya kelak.
“Orang Islam dan Melayu Pulau Pinang harus mengambil aktibar dari apa yang belaku, lihat sendiri dan fikir kenapa perlu kita memberi lagi mandat kepada mereka ini sekiranya hanya menjadi pak turut dan angguk – angguk sahaja, langsung takut untuk membela agama sendiri (Islam).
“Mahukah kita suatu hari (nanti) apa saja yang berkaitan dengan agama Islam di Pulau Pinang ditentukan oleh yang bukan Islam, sanggupkah. Sekarang belum (lagi) mentakbir negara, (tetapi) mereka (DAP) sudah mula menunjukan belang dalam urusan agama kita,”katanya lagi.
Apa yang jelas, tindakan Rejim DAPigs itu bukan sahaja membuktikan bahawa mereka tidak menghormati agama Islam, bahkan dalam masa yang sama turut mempamerkan sifat permusuhan serta Anti Islam mereka secara terang - terangan!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Mana pemimpin Pan yg selalu bela Dap. Buat tak tahu je ke..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping