Selasa, Februari 07, 2017

BODOH sangat ke puak - puak DAPigs ni sampai mampu membuatkan diorang teruja tak tentu arah bila tengok 'Katak Melompat' sehingga nak dijadikan sebagai satu bahan berita yang perlu disebarkan ke serata dunia?

Rasanya, kalau setakat nak cerita pasal 'Katak Melompat' ni, takde apa yang perlu diherankan sangat. Tak payah nak mengabihkan masa nak menjadikan ianya bahan berita yang perlu disebar luaskan.

Lain la kalau Katak tu sendiri mendakwa yang dia mampu mengaum macam Harimau, atau berlari macam Kuda. Yang itu boleh juga dijadikan sebagai satu bahan berita yang sangat menarik.

Ini setakat nak cerita pasal Katak Melompat, apa yang nak diherankan sangat. Manusia yang ada perangai macam Katak ni pun patut kita tak payah ambik peduli sangat dengan dia sebenarnya.

Dah terang, jelas dan nyata bahawa manusia seperti itu tidak mempunyai sebarang pendirian yang tetap. Bahkan dia juga secara terbuka membuktikan bahawa dirinya tidak mempunyai sifat kesetiaan.

Maka sebab itu dia suka melompat - lompat macam Katak untuk mencari tempat yang mampu memberikan dia perlindungan demi menjaga kepentingan Politik Peribadi dirinya sendiri.

Tapi yang peliknya ialah apabila ada seorang pemimpin lama yang pada suatu ketika dahulu pernah melabelkan manusia bersifat Katak itu sebagai Katak kali ini menjulang Si Kataka tu seperti seorang Putera Raja.

Kalau dulu, pemimpin tu juga yang menggelarkan Si Katak tu dengan gelaran 'Katak'. Malah pemimpin itu juga pernah berkempen memburukkan Si Katak tu dan dituduh sebagai seorang Kaki Kuda.

Tapi, itulah rencah dunia Politik puak Pakatan Haprak ni. Lebih kurang sama je macam dialog filem P. Ramlee dalam filem Musang Berjanggut, "Ada yang jadi Katak, ada juga yang jadi Tikus Almari dan jadi Patung-Patung". Yang pastinya, semua jenis tak boleh pakai belaka!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Lepas ni katak lompat pegi parti mana pulak... Parti bansa dayak kot (kompem kena rejek)... Parti Kita amacam? Hancur berkecai? Hehehehehe 😂

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping