Selasa, Februari 14, 2017

Heh! Memang Tipikal sungguh kenyataan yang dibuat oleh Si Lim Guan Eng ni. Nampak sangat yang dia hanya cuba nak menyembunyikan kelemahan parti dia dengan menyalahkan orang lain.

Hakikatnya, tindakan tiga orang ADUN dan seorang Ahli Parlimen DAPigs itu keluar dari parti adalah kerana mereka sudah hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan pari itu sendiri.

Kata mereka, perjuangan DAPigs kini sudah jauh tersasar dan lebih mengutamakan Politik dari agenda dasar sebenar parti itu sehingga sanggup bersekongkol dengan bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir.

Namun, Setiausaha Agung DAPigs itu enggan mengakui perkara tersebut dan mendakwa tindakan mereka hanya sekadar memberi keuntungan kepada Barisan Nasional menjelang PRU yang akan datang.

Malah Si Guan Eng tu cuba nak menuduh salah seorang daripada pemimpin DAPigs yang mengambil tindakan tersebut dan mendakwa dia lupa pada ikrar yang pernah dibuat sebelum ini.
"Malah semasa pengkhianatan ke atas parti dalam pilihan raya 2013, Sim  (Ahli Parlimen Kota Melaka) menyebut bahawa 'beliau hidup sebagai DAP dan akan mati sebagai ahli DAP, fakta itu tidak akan berubah'."
"Jelas sekali bahawa Sim telah melanggar ikrar beliau bukan sahaja kepada parti malah turut ke atas rakyat yang menyokong DAP," tambah Lim.
IRONIKnya, Si Guan Eng tu tak nak pulak mendakwa yang bapanya sendiri lupa terhadap ikrar yang pernah dibuat dihadapan penyokong DAPigs berkaitan dengan tuduhannya terhadap Tun Mahathir?

Bukan ke selama hari ini Si Lim Kit Siang tu juga yang sering kali mendakwa Tun Mahathir sebagai seorang pemimpin Diktator dan Zalim serta melabelkan bekas Perdana Menteri itu sebagai seorang yang Rasis?

Tetapi hari ini, dek kerana terlalu ghairah mengejar publisiti dan mahu menjaga kepentingan Politik Peribadi, Si Apek Lim Kit Siang tu sanggup MENIPU bukan sahaja kepada parti, malah turut ke atas rakyat yang menyokong DAPigs!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Lawan ikrar macam lawan baiah. Gitulah agaknya...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping