Selasa, Mac 28, 2017

Heh! Memang tak payah kita nak cerita panjang - panjang dah sebenarnya. Realitinya dah ada didepan mata. Tapi bagi sesetengah orang tu bukannya nak dengar cakap orang lain dah.

Diorang anggap pendirian diorang je yang betul sementara pandangan orang lain tu hanya sekadar Sampah yang tak perlu diambil peduli. Diorang je yang betul, orang lain semua salah belaka.

Walhal, suatu ketika dahulu, diorang jugak yang menjaja cerita kata puak DAPigs ni jenis manusia yang tak boleh nak diberi kepercayaan. Diorang jugak yang melabelkan DAPigs ni Komunis.

Malah, diorang juga yang sering kali meratibkan dalam setiap ucapan dengan menyatakan bahawa DAPigs ni merupakan parti yang nak menjadi 'Abang Besar' dalam Pakatan Haprak tu.

Apa yang pasti, kenyataan yang dibuat oleh wakil DAPigs ni secara tidak lansung membenarkan dakwaan yang mereka lemparkan selama hari ini. Penafian DAPigs ini adalah realitinya.

Jika sebelum ini, Presiden PPBM mendesak agar Pakatan Haprak tu diterajui oleh parti yang berteraskan orang Melayu sekiranya mereka mahu menggantikan Kerajaan Barisan Nasional.

Tapi, sejak kenyataan itu dikeluarkan sebelum ini pun kita dah boleh agak bahawa ianya akan ditolak mentah - mentah oleh pemimpin dikalangan Pakatan Haprak tu secara terang - terangan.

Nak pulak bagi DAPigs yang sememangnya menolak kepimpinan Melayu menjadi Ketua kepada Pakatan Haprak tu. Sedangkan sekarang pun DAPigs menentang UMNO kerana parti itu parti Melayu.

Setiausaha Organisasi DAP berkata, cadangan yang disuarakan Presiden PPBM itu tidak sepatutnya ditimbulkan kerana tidak wujud persoalan mana-mana parti mendominasi pakatan itu. 
"Seperti kita sedia maklum, semua parti di bawa Pakatan Harapan mempunyai hak yang sama rata. Maka, tiada isu parti mana yang akan mendominasi gabungan parti itu. "Hak itu juga diamalkan sejak penubuhan Pakatan Rakyat," katanya dipetik portal Berita Harian.
Jadi, logik celah mana yang telah digunakan oleh Presiden PPBM ni untuk mengajukan cadangan tersebut kepada puak Pakatan Haprak yang pada ketika ini kekal diterajui oleh DAPigs tu?

Sekaligus, tindakan DAPigs yang menolak mentah - mentang cadangan dari Presiden PPBM itu membuktikan bahawa parti itu mengamalkan sikap Anti Melayu. Maka sebab itu cadangan itu ditolak. Lagi pun, takkan pulak DAPigs nak ikut telunjuk PPBM pulak!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping