Sabtu, Mac 11, 2017

Heh! Ada hati Si Anak Kacukan DAPigs ni nak tarbiyahkan PAS mengenai Islam sedangkan diri dia sendiri bergelumang dengan aktiviti yang tak senonoh yang bercanggah dengan agama?

Inilah masalahnya dengan pemimpin DAPigs ni. Dia ingat bila nama dia 'Islam' maka itu akan membuatkan dia 'Maksum' apabila berkata - kata. Walhal, dia sendiri tak tau apa yang diperkatakan.

Kan dah tak pasal - pasal je dia ditarbiyahkan semula oleh pemimpin PAS ekoran kejahilan dia membuat dakwaan terhadap parti itu sebelum ini dan menganggap dia 'Tak Faham Islam'.

PAS menganggap Zairil Khir Johari tidak faham Islam, selepas pemimpin kanan DAP Pulau Pinang itu menyifatkan PAS umpama jemaah tabligh kerana tidak berminat memenangi Pilihan Raya.

Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali berkata ahli Parlimen Bukit Bendera itu memperjuangkan idea sosialis dan tidak memahami perjuangan PAS.
“Zairil pemimpin beragama Islam yang tak faham prinsip dan dasar Islam dalam berpolitik,” kata Khairuddin kepada FMT. Zairil kena belajar lebih banyak tentang Islam, bukan hanya belajar ilmu sosialis.”
Semalam, Zairil dalam penulisannya tampil mempersoalkan haluan perjuangan PAS yang kini lebih mementingkan perjuangan agama berbanding meraih sokongan politik.

Naib pengerusi DAPigs Pulau Pinang itu turut menuduh PAS lari daripada perjuangan asal parti yang turut didokongi oleh Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Khairuddin yang juga ahli Parlimen Kuala Nerus berkata dasar Nik Aziz dan pimpinan lain parti itu masih sama, iaitu bekerjasama dengan DAP selagi mana DAP tidak menentang agenda Islam yang dibawa PAS.
“Apabila DAP mula menyerang Islam dan agenda politik PAS, maka PAS mesti putuskan kerjasama dengan DAP. DAP adalah punca kerosakan Pakatan Rakyat dengan agenda mereka yang merosakkan,” katanya.
Bahkan beliau juga turut menegaskan bahawa PAS merupakan sebuah parti politik yang memperjuangkan Islam sebagai dasar perjuangan bagi membina Negara ke arah kemakmuran.
“Negara mesti ditadbir berdasarkan prinsip Islam yang akan memberi kemakmuran dan kebaikan kepada semua rakyat. Ia terbukti sepanjang ratusan tahun khilafah Islam memerintah sebahagian besar dunia ia memberi kemakmuran bagi semua,” katanya.
Pokok pangkalnya, pemimpin DAPigs ni memang tak memahami Islam tu secara menyeluruh. Diorang suka ambik apa yang ada pada dasar sedangkan Islam tu lebih mendalam dari apa yang diorang ketahui selama hari ini!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Nama jer Islam, mengaku Pahlawan lagi dan dari keturunan baik baik...konon.....SONGLAP WANG 2.6 Billion agih ikut macam duit moyang dia Islamic ker???

    42 Juta WANG SRC macam nasi tambah jer....buat selenge jer dah songlap buat bodoh terus....ISLAM ker???

    Dah jadi blog sengal-otak sisemut nih....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam betul lah kau ni...

      Padam
    2. Mengaku je Islam tapi jd barua kafir pusing2 cerita untuk menjaga babi.. menjaga musuh2 Islam... lepas tu fitnah org lain songlap lah.

      Kalau songlap sekalipun ia tidak jatuh kafir. Tp yg puak babi belaan tu terang2 menghina Islam.. entah apa jadi dengan Aqidah pun taktau..

      setakat nak main fitnah src imdb dh basi.. FBI pun taknak tangkap sapa2, DoJ pun padam cerita, AG Swiss lagi sahkan org yg diwar2 tu langsung tidka terlibat..

      kasihan macai.. babi pun babi lah.. janji dedak haiwan masyukk!

      Padam
  2. Laa..islam rupanya zairil ni. Dh hilang identiti islam nya dek pengaruh DAP. Pemikiran liberal lh sgt.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping