Selasa, April 04, 2017

Heh! Kebiasaannya, orang yang suka menggelabah tak tentu arah ni hanya dari kalangan mereka yang suka buat salah. Maka sebab itu diorang mula menggelupor seperti 'Cacing Kepanasan'.

Hujan takde, panas tidak, tiba - tiba je Si Apek Kit Siang ni kata dia tak puas hati terhadap Presiden PAS, Abdul Hadi Awang berkaitan dengan isu RUU 355 yang dibentangkan PAS sebelum ini.

Mula la Si Apek Kit Siang tu meroyan macam orang hilang akal dan mendesak Hadi Awang untuk mendedahkan siapa 'Dalang' yang cuba nak menggagalkan cadangan pindaan RUU 355 itu.
“Abdul Hadi perlu menamakan ‘dalang’ yang menghalang rang undang-undang persendiriannya jika beliau tidak mahu dilihat sebagai pemimpin politik tidak bertanggungjawab yang membuat tuduhan tidak berasas.
“Siapakah ‘dalang’ ini sehingga boleh membuatkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak membuat keputusan bahawa kerajaan tidak mahu mengambil rang undang-undang persendiriannya itu?” katanya dalam satu kenyataan.
Kalau dilihat dari satu sudut, memang nampak sangat IRONIKnya persoalannya yang dibangkitkan oleh Si Apek Kit Siang tu. Nampak sangat yang Si Apek Kit Siang tu macam tak sedar diri.

Takkan la selama ini Si Apek Kit Siang tu sendiri tak tau siapa yang beria - ia nak menghalang dan menentang pembentangan RUU 355 yang dicadangkan oleh PAS tu secara terbuka?

Bukan ke dia dan juga parti kesayangan dia juga yang menentang cadangan tersebut? Bukan ke DAPigs yang memimpin Pakatan Haprak tu agar menolak cadangan yang telah dibuat oleh PAS?

Bahkan DAPigs juga yang mula - mula memukul canang dan membuat dakwaan kononnya PAS nak melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan melalui pindaan RUU tersebut selama hari ini.

Pokok pangkalnya, tindakan Si Apek Kit Siang tu mempersoalkan Hadi Awang seperti itu bukan sahaja membuktikan yang dia seorang pemimpin yang Tak Sedar Diri. Sebaliknya, Si Apek Kit Siang tu juga merupakan seorang yang Tidak Bertanggungjawab yang suka buat tuduhan tidak berasas!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Apek nak main wayang lgi. Dah berak tanya plk taik siapa.

    BalasPadam
  2. nyanyok la tu....ore politik kalu sehari tak buat kenyataan boleh kena sawan khinzir?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping