Ahad, Mei 21, 2017

Heh! Memang Tunggul Kayu la Si Azmin ni kalau betul dia hanya sekadar 'Berlakon Ikut Skrip' yang telah disediakan. Malah dia lebih Tunggul Kayu dari Si Wan Azizah yang lembik tu.

Dakwaan lakonan yang dimainkan oleh Si Azmin tu telah didedahkan oleh bekas pemimpin tegar PKR, Si Chagubard menerusi status yang dimuat-naikkan ke laman Facebooknya semalam.

Si Chagubard tu mendakwa, kedudukan Si Azmin Ali tu sebagai Menteri Besar Selangor tidak akan tergugat sekiranya dia tetap menurut sahaja skrip yang telah dipersetujuinya selama ini.

Dakwaan itu dipercayai menjurus kepada tindakan Azmin yang enggan memecat tiga Exco PAS dalam Rejim Pakatan Selangor setelah PAS memutuskan hubungan dengan PKR, awal bulan ini.
“(Datuk Seri) Azmin bukan pondan tak berani nak pecat Exco Pas tapi dia terikat dengan ‘skrip’ yang dipersetujui…selagi dia ikut skrip dia selamat,” kata Chegubard.
Pentadbiran Azmin ketika ini dilanda gelombang kuat apabila ada pihak yang berkeras mahu tiga Exco PAS dipecat atas alasan parti itu sudah tidak ada hubungan Politik dengan PKR.

Antaranya parti Ternakan DAPigs yang mendesak Azmin agar segera melakukan rombakan Kabinet dengan mengetepikan PAS dan memberikan jawatan itu kepada parti pimpinan Mat Sabu itu.

Pokok pangkalnya, keengganan Si Azmin tu untuk mengambil tindakan dan membelakangkan keputusan yang telah dibuat oleh pucuk pimpinan PKR membuktikan yang dia lebih sayangkan jawatan dari sayangkan maruah parti dia sendiri!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Lebih elok azmin keluar dari pakatan dan bersama PAS utk tubuhkan kerajaan baru di Selangor bersyarat dia boleh terus jadi MB. Aku rasa tiada halangan utk mendapat sokongan dari BN dan Bebas.

    BalasPadam
  2. Pan nak intai jawatan dah..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping