Khamis, Mei 25, 2017

Persaingan siapa yang layak menjadi calon Perdana Menteri dikalangan puak Pakatan Haprak tu kini bukan hanya melibatkan PKR dan PPBM sahaja, malah ia juga turut menjadi rebutan oleh PAN.

Anak didik DAPigs itu sudah tentu pasti tidak mahu ketinggalan merebut jawatan berkenaan. Maka mula la parti itu mencadangkan nama Mat Sabu, sebagai Perdana Menteri pilihan.

Ini menyebabkan soal siapa sebenarnya calon PM dikalangan Pakatan tu semakin bertambah celaru. Banyak sangat nama yang diberi. Wan Azizah kata sanggup jadi "seat warmer". Di Kongres PKR, nama Si Ketua Penipu tu pulak diangkat PM ketujuh. 

Selepas Kongres Mukhriz tidak puas hati dan teringin juga jadi PM khabarnya. Kemudian Salahuddin Ayub pula buat kenyataan pada 24 Mei 2017, menyatakan Mat Sabu juga layak jadi PM. 

Yang paling tidak berganjak adalah Zaid Al-Araki, ahli baru DAPigs yang tetap mahukan Mahathir menjadi PM kembali. Sudah ada lima nama, Wan Azizah, Anwar, Mukhriz, Mat Sabu dan Mahathir. 

Semalam dalam satu ceramah parti bunga di Padang Kelab Sultan Sulaiman, di hadapan hadirin seramai 30 orang dan hanya 1,000 orang menonton live di Facebook, Mahathir menyatakan;
"Bila menang boleh buat la (siapa jadi PM). Tak menang bubuh nama (seperti) syok sendiri" kata Mahathir.
Maknanya tindakan angkat plakad nama "Anwar PM ke 7" itu hanyalah syok sendiri sahaja. Akhirnya Mahathir memberikan jawapan, kenapa dia main telefon dan tidak angkat plakad masa Kongres PKR hujung minggu lepas. 

Rupanya Mahathir kutuk semua orang yang pegang plakad itu sebagai syok sendiri sahaja. Mahathir pun sama juga, masih lagi syok sendiri mahukan Mukhriz sebagai PM. 

Biarpun tidak menyebut nama Mukhriz secara terang terang, namun semua orang sudah tahu, siapa sebenarnya yang Mahathir mahu sebagai calon PM bagi Pakatan Harapan. 

Siapa pun yang jadi calon PM, keputusan akhirnya akan ditentukan oleh parti yang paling banyak kerusi di parlimen. DAPigs adalah pembuat keputusan akhirnya dalam PH. DAPigs ada 37 kerusi berbanding PPBM yang ada satu kerusi sahaja. 

Dan jika DAPigs setuju beri Mat Sabu sebagai calon PM, maka DAPigs juga boleh pilih TPM dari kalangan ahli parlimen mereka.  Jika DAPigs dan PAN bergabung, jumlah mereka jadi 42 kerusi. Jumlah paling banyak sekali dalam PH sekarang.

Boleh jadi Mat Sabu adalah pilihan DAPigs untuk jadi "seat warmer" sementara menunggu calon PM sebenar dari DAP pada PRU15 atau PRU16.  Daripada DAP beri pada Wan Azizah, lebih baik DAPigs beri pada Mat Sabu yang boleh dikawal dan diperintah oleh mereka!!!
Categories: , ,

4 ulasan:

  1. Alamak gelinya aku bila kata mat sabun nak jadi pm

    BalasPadam
  2. Mat sabu tak layak sbb dah ada rekod buruk kena tangkap khalwat dgn bini org di hotel perdana kota bharu suatu masa dulu.

    BalasPadam
  3. LKS akan selesa meletak Mat Sabu sebagai PM Malaysia ke-7. Senang DAP nak tadbir Malaysia melalui Mat Sabu.

    BalasPadam
  4. pakatan taik yg di pimpin oleh kepala taik DAP

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping