Khamis, Jun 15, 2017

Buat la apa cara sekali pun. Tapi itulah hakikat yang perlu diterima oleh pemimpin yang baru setahun jagung menyertai Pakatan Haprak tu. Diorang kena belajar untuk terima kenyataan.

Pokok pangkalnya, dalam gabungan Pakatan Haprak tu, DAPigs tetap merupakan 'Abang Besar' yang menguasainya. PKR hanya dijadikan Boneka yang boleh ditunjal - tunjal sesuka hati.

Sebab itu Presiden PKR dilabelkan sebagai 'Tunggul Kayu' kerana dia ternyata GAGAL untuk menjalankan tugas sebagai seorang 'Ketua' dikalangan puak Pakatan Haprak tu selama ini.

Kenapa Presiden PKR tu tak boleh buat keputusan? Kerana semua keputusan dalam Pakatan Haprak tu perlu mendapat 'Perkenan' daripada pucuk pimpinan DAPigs terlebih dahulu.

PAN tak payah cakap dah. Diorang memang parti Ternakan DAPigs yang sanggup melakukan apa sahaja untuk memenuhi segala kemahuan serta kehendak 'Abang Besar' mereka.

Maka, tak usah la PPBM berangan - angan nak menjadi batu pemecah tradisi yang memang sejak awal lagi sudah dibentuk oleh puak - puak DAPigs tu. Jangan PPBM ingat diorang hebat.

Walaupun parti itu dipengerusikan oleh Tun Mahathir dan yang menjadi Presidennya bekas Timbalan Perdana Menteri, kedudukan itu belum dapat menjadikan mereka kuasa dominasi dalam Pakatan.

Perkara itu sudah cukup jelas dinyatakan sendiri oleh Setiausaha Agung DAPigs yang juga merupakan Ketua Menteri Pulau Pinang dalam satu kenyataan yang dikeluarkan baru - baru ini.

Kata Si Guan Eng, DAPigs sama sekali tidak bersetuju untuk memberikan laluan kepada PPBM bagi menduduki kerusi tertinggi dalam Pakatan Haprak sama ada Pengerusi mahu pun Presiden.

Malah kata Tokong DAPigs itu, tindakan PPBM yang mahu merebut jawatan tertinggi gabungan pembangkang itu dianggap sebagai satu usaha mendominasi Pakatan Haprak tu sendiri.
“Saya tidak akan bersetuju jawatan pengerusi dan presiden (PH) diisi oleh PPBM. Ini adalah suatu monopoli dan penguasaan kawalan (terhadap PH),” Guan Eng dipetik berkata dalam satu sidang media hari ini.
Nah! Perkara itu sudah jelas. Tidak perlu lagi mana - mana pihak tampil untuk mempertikaikannya. Jadi, terima saja la keputusan yang telah dibuat oleh DAPigs. Itu membuktikan bahawa DAPigs yang akan menjadi pemerintah Negara jika Pakatan menang nanti!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping