Selasa, Julai 04, 2017

Huh! Memang Haramjadah sungguh DAPigs ni. Diorang sendiri yang buat wayang, lepas tu diorang pulak yang sibuk menagih simpati murahan dari kalangan rakyat untuk menonton wayang mereka.

Rupanya cerita pasal kebarangkalian parti itu dibubarkan oleh Suruhanjaya Pendaftaran Pertubuhan (RoS) hanya sekadar rekaan mereka semata - mata. Bukannya ada keputusan pun yang dah dibuat.

Sebaliknya, kepimpinan DAPigs tu hanya cuba bermain wayang untuk mengelirukan rakyat dengan memberikan gambaran seolah - olah parti itu sedang dianiayai oleh pihk Kerajaan Pusat.

DAPigs cuba nak menjaja cerita kononnya Kerajaan Pusat yang dipimpin oleh Barisan Nasional pada ketika ini sedang memberikan tekanan kepada RoS untuk mengharamkan parti itu.

Secara tidak lansung, tindakan DAPigs itu membuktikan bahawa parti itu sedang berada dalam keadaan yang sangat terdesak mahu mencari sokongan kepada perjuangan Chauvanist mereka.

Namun, 'Wayang Politik Murahan' DAPigs yang dijadikan sebagai umpan untuk menarik perhatian rakyat itu tidak semudah seperti yang disangka. Rakyat Malaysia ni pun bukannya bodoh sangat.

Maka sebab itu Timbalan Perdana Menteri mengingatkan kepada kepimpinan DAPigs agar berhenti menjadikan isu berkaitan dengan spekulasi pengharaman parti tersebut sebagai bahan modal Politik.
“Saya berharap DAP tidak akan membuat sebarang spekulasi mengenainya, apatah lagi ada yang beranggapan bahawa ada usaha daripada ROS untuk mengharamkan parti berkenaan,” katanya pada sidang media ketika mengadakan kunjungan Gawai Dayak ke kediaman Timbalan Ketua Menteri Sarawak, Datuk Amar Douglas Uggah Embas di Taman BDC, Stampin sini hari ini.
Namun apa yang pasti, tindakan DAPigs yang masih tetap berdegil mahu menjaja isu tersebut memang saja dibuat - buat dengan tujuan untuk memburukkan pihak Kerajaan. Tapi, memang elok pun kalau DAPigs tu dibubarkan. Ada pun tak beri faedah. Kalau takde, LAGI BAGUS!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping