Selasa, Julai 04, 2017

Huh! Heran juga dengan Si Mak Lampir Kuantan ni. Dah kena sampuk dek Radiasi Lynas ke sehingga membuatkan dia meroyan tak tentu arah bila Moratorium Bauksit ni dilanjutkan?

Malah, kenyataan media yang dikeluarkan semalam bukan sahaja menunjukkan yang dia seolah - olah tidak puas hati dengan keputusan yang telah dibuat oleh pihak Kerajaan Pusat itu.

Sebaliknya, tindakan Si Mak Lampir Kuantan itu juga turut membangkitkan persoalan kenapa dia tidak mencadangkan agar perlombongan bauksit itu diharamkan secara sepenuhnya?

Laporan yang disiarkan melalui laman portal Utaranews.com semalam mendedahkan persoalan tersebut sambil menyatakan bahawa pemimpin Pakatan Haprak di Pahang ni ketandusan idea.
"Jika dilihat dari satu sudut, kepimpinan Pakatan di Pahang seolah – olah ketandusan idea untuk memujuk rakyat menyokong perjuangan mereka sehingga terpaksa mengitar semula isu yang sudah basi," dedah laman portal tersebut.
Selain itu, laman portal itu juga turut membangkitkan persoalan, kenapa Ahli Parlimen PKR Kuantan itu tidak membawa cadangan untuk mengharamkan pengeksportan bahan mineral tersebut?
"Persoalan yang paling utama, kenapa YB PKR itu tidak menyokong cadangan untuk mengharamkan perlombongan bahan mineral tersebut secara keseluruhan? Kenapa dia tidak membawa cadangan itu ke Parlimen?
"Sekiranya benar Ahli Parlimen PKR Kuantan itu betul – betul mahu memperjuangkan isu alam sekitar, maka itu yang sepatutnya dilakukan. Haramkan terus pengeluaran bahan mineral tu. Sudah tentu tidak ada isu yang akan merosakkan alam sekitar," jelas laman portal itu lagi.
Kalau difikirkan secara mudah, jika Si Fuziah tu bawak cadangan dan mendesak agar perlombongan bauksit tu diharamkan terus, dia bukan sahaja kemungkinan akan kehilangan 'Penaja'. Tetapi dalam masa yang sama, dia dah takde modal nak berpolitik!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping