Jumaat, Julai 07, 2017

Zuraida dilaporkan berkata Azmin Ali tidak berkenan untuk menubuhkan Pakatan Haprak tu di peringkat Negeri Selangor kerana mahu memberkan tumpuan kepada agenda satu lawan satu.

Dengan kata lain, Si Zuraida Mak Lampir tu secara tidak sengaja mengaku bahawa Azmin Ali masih jadi budak suruhan kepada PAS yang tetap tunduk kepada segenap kemahuan parti itu.

Katanya, PAS tidak berkenan dengan Pakatan Harapan yang turut disertai DAPigs dan PAS membuatkan Azmin Ali teragak - agak untuk menubuhkan gabungan parti pembangkang itu di Selangor.

Tampil mempertikaikan alasan yang diberikan oleh Si Zuraidah Mak Lampir itu, salah seorang aktivis Pro Pakatan menyatakan bahawa apa yang dilakukan Ahli Parlimen Ampang itu hanya sia - sia.
"Skandal Ketua Pemuda PKR Ampang itu sebenarnya lebih memberi kesan negatif kepada pembangkang di Selangor berbanding bekerjasama dgn PAS.
"Kalau Zuraida nak pastikan kita menang, dia kena isytihar dari hari ini dia tidak akan bertanding kerusi Parlimen Ampang. Baru ada makna," jelas Tulang Besi dalam status yang dimuat-naikkan hari ini.
Bahkan katanya, sama ada Zuraida, Azmin mahupun Tian Chua dan Si Tipah Koyak sekali pun dipersilakan masuk Gagasan Sejahtera serta kekal menjadi budak suruhan PAS jika itu alasan yang diberikan.
"Juga, kenalah ikut seleran pimpinan2 PAS yg rata2 membenci Anwar Ibrahim serta Wan Azizah. Akhir sekali, rasanya budak hingusan darjah dua pun dah nampak PAS ni menjadi alat UMNO," kataya.
Malah dakwa aktivis Pro Pakatan itu lagi, tindakan Azmin Ali yang enggan mengiktiraf Pakatan itu adalah hasil kerana terlalu mempercayai hasil kajian yang tidak mendatangkan sebarang faedah.

Apa yang jelas, tindakan Azmin yang masih enggan  menyinggkirkan PAS di Selangor membuktikan bahawa dia bukan sahaja engkar dengan keputusan pucuk pimpinan partinya sendiri.

Malah, Si Menteri Besar Selangor itu juga dilihat seolah - olah takut kehilangan kuasa dan jawatan yang disandang pada ketika ini sekiranya PAS tidak memberikan sokongan. Dalam erti kata mudahnya, Si Azmin tu lebih mementingkan soal kedudukan dia dari semangat dalam Pakatan!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Ni apa punya tulang dok meroyan pasal politik selangor. Ph dah semakin hari semakin suram di selangor. Jgn buat tak tahu.

    BalasPadam
  2. Mak lampir tua kutuk kena sound dengan tahik babi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping