Khamis, Julai 06, 2017

Ahli Parlimen PKR Kelana Jaya, Wong Chen meluahkan rasa terkejutnya bagaimana Rejim Pakatan Selangor membekukan perbelanjaan untuk Program Bulan Kebajikan di kawasannya.

Wong berkata, selepas dia mendedahkan pengauditan yang dijalankan ke atas pejabatnya, Rejim pimpinan Azmin telah menghantar sepucuk surat menyatakan mereka sedang meneliti perkara itu.
“Bagaimanapun, dalam satu perubahan mengejutkan, kami menerima sepucuk lagi surat daripada kerajaan Selangor pada 9 Jun menyatakan semua perbelanjaan komuniti kami dibekukan.
“Audit itu hanya selesai pada Februari 2017. Jadi, secara dasarnya kerajaan Selangor membekukan sebahagian perbelanjaan komuniti kami walaupun sebelum sebarang penemuan diperolehi," ujarnya.
Pada pertengahan Jun lalu, Wong dalam Facebooknya berkata, dia terpaksa menggantung program kebajikan dikawasan Parlimennya selepas menerima satu surat dari Rejim Pakatan Selangor.

Namun Wong tidak mendedahkan butiran lanjut, termasuk isi kandungan surat tersebut walaupun program kebajikan di bawah seliaannya memasuki tahun keempat menerusi dana Rejim Pakatan Selangor.

Walaubagaimana pun, pemimpin PKR itu memberitahu penggantungan program tersebut akan diteruskan sehingga tempoh masa tertentu.

Pejabat Wong sebelum ini juga pernah diaudit oleh pihak Perbendaharaan yang didakwa telah dilakukan tanpa pengetahuannya dan masih keliru mengapa akaun pejabatnya dibekukan.

Dalam pada itu Wong enggan pimpinan partinya campur tangan dalam soal ini dengan menyifatkan ia sebagai “salah dari segi moral” dan juga satu bentuk “penyalahgunaan kuasa”.

Sebaliknya tegas Wong, pihak yang bertanggungjawab dalam isu ini adalah Rejim Pakatan Selangor dibawah kepimpinan Azmin dan mendesak agar pihak tersebut menjawab serta mempertahankan tindakan yang telah mereka lakukan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping