Rabu, Ogos 09, 2017

Kesian dengan ADUN PKR sorang ni ya. Hidup - hidup dia kena kencing dengan Rejim pimpinan DAPigs di Pulau Pinang. Patut la dia sampai menangis masa berbahas dalam sidang DUN.

Dilaporkan, ADUN PKR ni dah kena tipu oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang dengan memberikan alasan “isu teknikal” kerana tidak melakukan projek tebatan banjir di kawasannya.

Malah katanya, Rejim DAP Pulau Pinang itu telah menyapu wang yang dibayar oleh pemaju yang sebenarnya bertujuan untuk projek tebatan banjir terutama dikawasan ADUN PKR tersebut.

Sebaliknya, Rejim DAPigs itu didakwa menyimpan wang itu  untuk “pengurusan aliran tunai” dan tetapi kemudiannya memberitahu ADUN tersebut bahawa ia adalah “isu teknikal”.

Anehnya, MBPP tidak pula mengalami masalah dana yang disekat ini – hanya MPSP. Jika banjir berlaku lagi, Kerajaan DAP Pulau Pinang perlu memberitahu mangsa bahawa mereka mengalami kesusahan akibat “isu teknikal”.

Melalui pendedahan NST, Laporan Ketua Audit Negara 2016 Siri 1 baru - baru ini mendedahkan bahawa Majlis Perbandaran Seberang Prai hanya menggunakan RM2.2 juta daripada RM63.39 juta yang dikutip dari 2008 hingga Jun 2016.

Majlis itu sepatutnya menyerahkan semua dana setiap tahun kepada Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) negeri. Tetapi ADUN PKR itu mendakwa, pecahan sebenar jumlah dana yang masuk atau keluar mesti didedahkan.
“Masalah yang dirisaukan ialah dana itu tidak digunakan untuk menyelesaikan masalah banjir kilat di kawasan Seberang Prai. Sebagai contoh, di kawasan Penanti saya sahaja, terdapat sembilan kawasan yang mudah terjejas akibat banjir yang boleh mendapat manfaat daripada dana ini,” katanya kepada New Straits Times.
Namun yang paling malangnya, takde seorang pun pemimpin PKR yang berani tampil untuk mempertahankan hak ADUN tersebut biarpun dia mewakili parti mereka. Sebaliknya, dia dibiarkan terkontang kanting dilanyak oleh Rejim DAPigs secara bersendirian!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. Kalau dah jenis bangsa penipu tu penipu lah kegemarannya yang bodoh dan bangangnya puak2 melayu yang tak serik2 sokong bangsa ni,tak sedar lagika bila nak pilihanraya depa hulur seratus dua puak melayu ni kata depa baguslah tapi dalam masa lima tahun puak ni sapu banyak mana, awat bangang sangat orang melayu dipenang ni jangan bagi satu undi pun pada puak ni.jangan jadi bodoh macam mat sabu.contoh.

    BalasPadam
  2. PASAL APA KES RASUAH SPRM BUAT LAMBAT SANGAT PADA LGE,THERE NO SUCH THING AS TECHNICAL FAULT.WHY,WHY,WHY.DONT BE SCARED WITH THEM.

    BalasPadam
  3. Klu masih ada lg Melayu pangkah dorang ni xtau nk komen apa lagi ....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping