Rabu, Ogos 09, 2017

Seperti mana yang diduga sebelum ini, tindakan PAS yang mendakwa mereka berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh CEO 1MDB itu membuatkan puak Pakatan Haprak ni panas punggung.


Perkara itu dapat dilihat dengan jelas melalui respon yang diberikan oleh pemimpin - pemimpin Pakatan Haprak tu yang turut memperlekehkan yang diambil PAS sejak semalam.

Antara yang dilaporkan ialah kenyataan Rafizi yang dilihat seolah - olah 'Naik Angin' apabila PAS menyatakan bahawa mereka cukup berpuas hati dengan penjelasan yang diterima.

Rafizi meluahkan rasa kecewa terhadap Timbalan Presiden PAS berhubung pelan rasionalisasi yang juga membidas langkah tersebut hanya akan memberi modal kepada Barisan Nasional.
“Saya kecewa dengan kenyataan Tuan Ibrahim dan pendirian pimpinan Pas itu kerana akan dijadikan modal oleh UMNO/BN untuk menghalalkan tindakan memindahkan hutang kepada rakyat,” kata Rafizi dalam satu kenyataan hari ini.
Malah Si Rafizi tu juga turut menyelar tindakan PAS kerana tidak bertanya kepada Arul Kanda yang sering mengelak daripada menjawab soalan - soalan yang diajukan di Parlimen.

Soalnya sekarang, kenapa Ahli Parlimen Pembangkang yang terdiri dari kalangan puak PKR, DAPigs dan PAN itu sendiri tidak berusaha untuk mendapatkan maklumat daripada pihak 1MDB?

Sebaliknya, mereka hanya sekadar pandai menyalak dalam laman media dan buat bising di Parlimen sedangkan mereka tahu yang Arul Kanda tidak dapat menjawab persoalan mereka itu.

Dan yang lebih IRONIKnya, perjumpaan yang diadakan diantara PAS dengan CEO 1MDB itu juga turut dihadiri oleh Ahli Parlimen PAS serta bekas Menteri Besar Selangor yang dipecat oleh PKR.

Hakikatnya, Si Rafizi ni sendiri yang hilang kemaluan kerana PAS berupaya untuk melakukan sesuatu yang tidak mampu dilakukannya selama hari ini walaupun dia berjawatan sebagai Ahli Parlimen. Yang dia tau, menyalak bukit je kerjanya!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Tukang fitnah nak ajar org lain supaya jdi macam dia.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping