Rabu, Ogos 09, 2017

DAPigs Johor meroyan sakan selepas penyebaran semakan daftar pemilih atas nama Lim Kit Siang dan kain rentang protes terhadap pemimpin itu yang digantung sekitar Gelang Patah.

Malah DAPigs juga turut memembuat dakwaan kononnya tindakan itu sebagai tindakan keanak - anakan Barisan Nasional yang terdesak untuk merampas semula kerusi Parlimen berkenaan.

Timbalan Setiausaha DAPigs Johor berkata, isu daftar pemilih berkenaan tidak seharusnya ditimbulkan kerana mana-mana pemimpin berhak mengundi di mana - mana walaupun di luar kawasan kerusi yang ditandingi.
"Perkara ini tidak jadi masalah kerana calon Ahli Parlimen boleh bertanding di mana-mana kawasan, tak semestinya mesti orang Johor untuk bertanding di Gelang Patah. Malah ia juga bukan isu utama dalam kalangan rakyat," katanya kepada Sinar Harian, hari ini.
Beliau berkata demikian ketika mengulas dakwaan kononnya Kit Siang melarikan diri ke Pulau Pinang dan meninggalkan pengundi Gelang Patah susulan penyebaran di laman sosial Facebook.


Turut tular di laman Facebook mengenai beberapa kain rentang digantung sekitar kawasan Gelang Patah menggambarkan seolah-olah kepimpinan Kit Siang ditolak penduduk setempat.

Sementara itu, Pegawai Tugas-tugas Khas Ahli Parlimen Gelang Patah mendakwa, tindakan menggantung kain rentang berkenaan merupakan serangan politik kotor oleh parti lawan bagi mengalih perhatian rakyat.
"Mereka sepatutnya menampilkan diri di khalayak umum dan berdebat dengan pemimpin Pakatan Harapan dengan cara yang lebih rasional.
"Ini juga bukan kejadian pertama kain rentang seumpama itu digantung tetapi Kit Siang masih diterima rakyat dan tidak mengubah keyakinan pengundi terhadap DAP," katanya.
Katanya, sekurang-kurangnya terdapat enam kain rentang yang telah digantung sekitar kawasan pekan Gelang Patah bagi menjatuhkan kredibiliti Kit Siang yang juga Penasihat DAPigs.

Namun, tidak ada sebarang bukti yang mengaitkan perbuatan itu dengan UMNO mahupun Barisan Nasional seperti mana yang telah didakwa oleh puak - puak DAPigs tersebut. Sebaliknya, mereka hanya membuat tuduhan fitnah semata - mata!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping