Khamis, Ogos 17, 2017

Heh! Masih belum masanya lagi untuk Si Azmin tu nak menjalankan tugas diatas lantikan yang telah dibuat sebelum ini, dah macam - macam pihak tampil mempertikaikan peranan yang dimainkannya.

Jika sebelum ini, PAN awal - awal dah beri 'Lampu Merah' kepada Pengarah Pilihan Raya Pakatan Haprak tu dengan membuat pengumuman bahawa mereka akan bertanding dikawasan PAS.


IRONIKnya, tindakan PAN itu dilihat berbeza dengan kenyataan Azmin yang mahu mengadakan perundingan dengan PAS bagi membincangkan soal pembahagian kerusi Pilihan Raya.

Kali ini, tiba giliran DAPigs pulak menyelar tindakan Si Azmin tu yang didakwa mahu berbaik - baik dengan PAS dan menganggap tindakan Timbalan Presiden PKR itu sebagai 'Terhegeh - hegeh'.

Perkara itu dapat dilihat apabila kepimpinan Muda DAPigs, DAPSY yang menganggap usaha Si Azmin Ali tu sebagai satu usaha yang sia - sia serta paling membimbangkan Pakatan.

Selain itu, DAPSY juga tetap menegaskan bahawa DAPigs tidak sekali - kali boleh menerima dan mengalu - alukan sebarang perundingan dengan PAS yang dianggap sebagai Musuh Pakatan.
“We – Pakatan Harapan – must not and should not be the ones reaching out to PAS. If and when PAS wish to come on board, they must agree to our agenda and Malaysian people’s agenda first”.
“PAS must come to Pakatan Harapan and negotiate on Pakatan Harapan terms," jelasnya dalam satu kenyataan.
Bahkan, desakan DAPSY kepada pucuk pimpinan Pakatan supaya tidak mendekati AS tetapi mendekati ahli-ahli dan penyokong-penyokong PAS adalah satu gesaan yang sangat tidak beretika.

Namun kita yakin bahawa pucuk pimpinan PAS sekarang terdiri dari kalangan mereka yang bermaruah dan tidak akan sesekali merendahkan taraf diri serta menggadai perjuangan mereka.

Dalam erti kata lainnya, DAPigs tetap menganggap tindakan Azmin yang mahu memujuk PAS agar kembali kepangkuan Pakatan itu sebagai satu penghinaan secara terbuka yang memberikan gambaran seolah - olah diorang pulak yang terhegeh - hegeh nak dapatkan sokongan PAS!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping