Ahad, Februari 01, 2015

Apa pulak alasan yang akan diberikan oleh Si Rafizi tu bila pihak Kerajaan umum semua harga minyak turun mulai 1 Februari nanti? Siapa pulak yang dia nak dipersalahkan kali ini?

Adakah Si Rafizi Ramli tu nak salahkan pihak Kerajaan sedangkan sebelum ini dia jugak yang buat desakan supaya harga minyak diturunkan mengikut harga pasaran minyak semasa?

Dakwaan apa pulak yang akan dilemparkan terhadap pihak Kerajaan sedangkan sebelum ini dia yang berjanji akan pastikan harga barang turun sekiranya pihak Kerajaan menurunkan harga minyak?

Kalau setakat pandai menyalak dan memekak dalam laman media sosial membuat tuduhan dan dakwaan yang bukan - bukan tapi kemudian tak mampu nak tunaikan janji sendiri buat apa? Setakat meroyan macam orang hilang akal, baik tak payah mengabihkan masa!!!
PUTRAJAYA: Kerajaan menetapkan harga runcit petrol RON95 diturunkan sebanyak 21 sen seliter kepada RM1.70 seliter mulai esok mengikut kaedah pengapungan terkawal.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek, berkata harga runcit petrol RON97 pula diturunkan sebanyak 11 sen seliter kepada RM2 seliter.

"Diesel pula diturunkan sebanyak 23 sen seliter kepada RM1.70 seliter," katanya dalam satu kenyataan sebentar tadi.

Hasan berkata, harga itu adalah bagi bulan Februari dan kerajaan akan sentiasa mengikuti perkembangan pasaran harga kos produk dan kadar pertukaran mata wang untuk menetapkan harga runcit petrol dan diesel bagi bulan berikutnya.


"Semua syarikat minyak serta pengusaha stesen minyak diingatkan agar mematuhi penetapan harga baharu ini," katanya.
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Ekonomi tanah melayu BUKAN cina yg kuasai..
    Buka la mata kita semua..
    melayulah sebenarnya menguasai ekonomi tanah melayu.
    Tolong lah tukar pesepsi kepada fakta sebenar ini..
    Melayu adalah kuasa membeli dan tanpa kita pengedar dan pemborong cina tiada kekuatan ekonomi..
    Ubah.. Ini kali lah.. Jihad org tengah..
    Beli dr pengedar melayu islam.. Kayakan melayu islam.. Kerana mereka akan pulangkan kekayaan mereka dan meringankan hidup melayu islam melalui sedekah mereka apabila kaya.
    Sedangkan cina akan simpan kekayaan sampai mati.
    JIHAD.. BOIKOT PENGEDAR DAN PEMBORONG CINA..

    BalasPadam
  2. dia tengah berhempas pulas .memikir utk mencari alasan...putar tetap putar...kalau tidak jgn panggil parti kencing rakyat....

    BalasPadam
  3. Fizi...u jgn gusar syg...i ttp menyokong mu,jmpa tmpt biasa ya sygku..

    BalasPadam
  4. Kenapa ya Raspussy Pondan jadi jadian Adun Pondan senyap seribu bahasa ya. Kenapa sembunyi dbawah seluar dalam Mak Nyah Chow kit? Itulah Raspussy mulut cheebai yg hanya tahu membuat huruhara agar rakyat sokong giler vavi idola beliau Nuar Penjubor Negara. Spesis2 mvm Raspussy Pondan jadi jadian dan penjubor seperti Nuar dan spesis2 yg sewaktu dgnnya sudah harus drejam sampe mampos seperti kanak2 Palestina merejam askar2 Yahudi Zionist demi agama bangsa dan negara.

    BalasPadam
  5. Nak komen mmg mudah....nak puaskan hati semua orang tu yg payah

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping