Khamis, Ogos 10, 2017

Kot ya pun puak Pakatan Haprak tu nak membangkitkan isu perkauman, kenapa diorang sanggup mempergunakan PERKASA demi mencapai tujuan tersebut? Memang memalukan sungguh!

Sejak petang semalam, tular didalam laman media sosial berhubung kenyataan media salah seorang wakil dari NGO tersebut dengan alasan kononnya nak membangkitkan semangat 'Patriotik'.

Kenyataan itu keluarkan sebagai respon kepada Majlis Pecah Tanah bagi pembinaan Projek Rangkaian Rel Pantai Timur (ECRL) yang disempurnakan oleh YAB Perdana Menteri semalam.

Namun bagi sesetengah pihak, kenyataan yang dikeluarkan itu seolah - olah taktik yang biasa digunakan oleh puak Pakatan Haprak tu untuk membangkitkan isu perkauman dikalangan rakyat.

Jika tidak, kenapa tidak ada seorang pun wakil DAPigs, PKR mahupun PAN yang mengeluarkan sebarang kenyataan terhadap pendirian wakil PERKASA itu sebagai tanda bantahan mereka?

Hakikatnya, isu yang dibangkitkan oleh wakil PERKASA itu adalah tidak benar sama sekali. Tidak ada pulak tanda - tanda semangat Patriotik diabaikan sewaktu majlis perasmian tersebut.

Sebaliknya, bukti yang disebarkan melalui laman media sosial sama ada di Facebook mahupun di aplikasi Whatsapp memberikan gambaran bahawa program tersebut berlansung dengan baik.
Irama Gamelan menjadi penyambut tetamu yang hadir semalam.
Bahkan Majlis itu turut dipenuhi dengan semangat Kenegaraan Malaysia yang Majmuk dimana penyambut tetamu serta pengacara Majlis dari China turut berpakaian Kebaya Melayu.

Malah bendera Malaysia juga turut gah menghiasi ruang hadapan pentas sambil ianya diselang - selikan dengan bendera Negara China yang merupakan rakan strategik bagi projek tersebut.

Maka kesimpulannya, sungguh pun puak Pakatan Haprak tu nak "Merah Mata" dan "Panas Punggung" kerana projek ECRL itu diterima dengan baik oleh rakyat, jangan pulak diorang cuba nak bangkitkan isu perkauman tak tentu arah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Depa dah kekeringan modal..yg di Kedah dah lari ke Jepun...Yg di Gelang Patah nk lari ke Penang ganti anak dia yg bakal masuk penjara..Tinggal la juak2 yg dh mati akal utk spin apa yang ada... Guna pulak nama PERKASA...Ingat kita ni macam si Tunggul Kayu tu gamaknya..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping