Khamis, Ogos 10, 2017

PAS menasihati pemimpin DAPigs supaya tidak hanya pandai membuat dakwaan mengatakan parti itu menyokong dan berpihak kepada 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Sebaliknya, Setiausaha Agung PAS berkata, ada ahli parlimen DAPigs menyerang parti itu dengan mendakwa kenyataan PAS yang berpuas hati dengan 1MDB seolah-olah menunjukkan mereka memihak kepada syarikat pelaburan itu.
"Saya nak nyatakan kami bukan berpuas hati dengan 1MDB tetapi kami berpuas hati kerana dapat berjumpa, mendengar penjelasan dan bersoal jawab. Itu maksud Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dalam kenyataan sebelum ini.
"Mereka (ahli parlimen DAP) turut membuat dakwaan dalam Dewan Rakyat bahawa Pas telah menjadi rakan sekutu BN sedangkan kita telah nyatakan pendirian kita sebelum ini," katanya kepada Sinar Harian hari ini.
Jesteru itu, pemimpin PAS itu mencabar agar DAPigs mengadakan pertemuan dengan 1MDB seperti yang dilakukan Pas bagi mendapatkan jawapan kepada persoalan yang timbul.
"PAS memohon bertemu dengan Presiden dan Pengarah Eksekutif Kumpulan 1MDB, Arul Kanda Kandasamy selepas soalan Parlimen yang dikemukakan oleh ahli parlimen ditolak.
"Mereka hanya tahu melalak dalam isu ini tanpa pergi kepada pihak sepatutnya. Sila adakan pertemuan dengan pihak 1MDB," katanya.
Jika sebelum ini, pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak itu menimbulkan rasa kecewa mereka terhadap PAS yang mendakwa berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh 1MDB.

Keadaan itu membuatkan Dewan Rakyat semalam hangat apabila Ahli Parlimen DAPigs Segambut mempersoalkan mengapa isu 1MDB yang menjadi sub judice boleh dibincangkan dan meminta Speaker Dewan Rakyat membuat keputusan muktamad berkenaan isu tersebut.
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. ye la, sejak sidang parlimen boleh akses secara online, depa nak jadi jaguh je depan mata rakyat. datang le tanya sendiri kalau berani terutamanya si sotong tu

    BalasPadam
  2. Dap dah habis modal. Yang tak perlu jdi isu pun akan diratib supaya jdi isu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping