Ahad, Ogos 13, 2017

Siapa sangka. Kalau tengokkan kepada rupa dia, takde la seberapa sangat. Tapi takde siapa pun yang dapat menduga bahawa kroni kepada Si Tokong DAPigs ni adalah Exco Paling Kaya di Pulau Pinang.

Tapi IRONIKnya, bila diatas pentas ceramah, bukan main lagi diorang ni mengutuk kepimpinan Kerajaan Barisan Nasional yang dituduh korup dan mengamalkan kleptokrasi. Padahal, diorang pun lagi teruk dari itu.

Phee Boon Poh, Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar Kerajaan Negeri Pulau Pinang pernah diisytiharkan Exco yang paling kaya di negeri itu.

Perisytiharan harta itu dilakukan untuk tempoh 8 Mac 2008 hingga 31 Disember 2011 dikeluarkan oleh syarikat akauntan bertauliah yang dilantik Kerajaan Negeri iaitu KPMG.

Phee memiliki beberapa rumah dan tanah di Pulau Pinang dan New Zealand dengan nilai keseluruhan RM1.39 juta. Beliau juga memiliki sebuah kereta jenis Alphard yang bernilai RM169,000.

ADUN DAPigs Sungai Puyu itu juga memiliki beberapa unit saham antaranya 7,667 unit saham Amprop, 55,000 unit di Bursa, Dutaland Berhad (5,667), Pan Malaysian Ind Bhd (60,000) dan Jutajaya Holding Bhd (10,000).

Menurut kata Si Tokong DAPigs tu sebelum ini, perisytiharan itu dilakukan oleh sebuah syarikat swasta untuk memastikan bahawa perisytiharan dilakukan dengan telus.
“Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulau Pinang (termasuk ex-officio seperti Setiausaha Kerajaan Negeri, Pegawai Kewangan Negeri dan Pegawai Undang-undang Negeri) sudah mengisytiharkan harta mereka secara terbuka.
“Ini memenuhi amanah peribadi dan juga komitmen politik Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Pulau Pinang,” katanya kepada media semalam.
Guan Eng pula memiliki simpanan tetap RM298,785 serta saham amanah berjumlah RM25,989. Beliau juga memiliki dua rumah kedai di Melaka yang keseluruhannya bernilai RM965,000.

Bayangkan. Itu baru beberapa tahun DAPigs menjadi Rejim yang memerintah negeri Pulau Pinang. Belum diorang dapat memerintah Malaysia lagi. Pun dah mampu mempunyai kekayaan sedemikian.

Andai kata diorang ni dapat merampas kuasa dan menjadi pemerintah kelak, bayangkan berapa banyak pulak kekayaan yang akan dikumpul oleh puak - puak DAPigs ni. Mau habis tergadai Negara dibuat dek puak - puak Chauvanist ni nanti!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. boleh percaya ke harta diorang bnyk tu?yg disimpan oleh kaum k'ga mereka,bank luar negara?jgn mudah tertipu Semut Hitam...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping