Khamis, Ogos 10, 2017

Jika sebelum ini, PAS mendakwa DAPigs hanya pandai Melalak tanpa melihat kebenaran disebalik tindakan mereka bertemu dengan pihak 1MDB dan berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan.
Kali ini giliran Si Mahfuz Bow-Tie ni pulak tampil mengulangi Zikir DAPigs yang membuat dakwaan tanpa usul periksa terlebih dahulu pendirian yang telah dikeluarkan oleh partinya itu.

Si Ahli Parlimen PAS Pokok Sena itu mendakwa, partinya telah diperdaya dalam isu 'penjelasan 1MDB'. Rentetan itu, dia hanya boleh menzahirkan ucapan takziah kepada partinya itu.
"Di mana rasionalnya plan rasionalisasi 1MDB yang membuatkan parti saya (Pas) berasa 'puas hati' itu?
"Dalam hal ini, tiada apa yang dapat saya katakan melainkan saya ingin mengucapkan takziah kepada Ustaz Tuan Ibrahim dan parti saya yang terang-terang diperdayakan oleh 'ahli silap mata' sedangkan hakikat sebenar skandal 1MDB ini amat jauh lagi jalan penyelesaiannya," katanya dalam satu kenyataan semalam.
Sebelum ini, pimpinan tertinggi PAS yang diketuai oleh Timbalan Presiden parti telah mengadakan pertemuan dengan Arul bagi mendengar penjelasan daripadanya mengenai isu 1MDB.

Di akhir pertemuan, PAS dilaporkan berpuas hati dengan hasil sesi meja bulat bagi membincangkan isu tersebut dan turut menerima penjelasan mengenai pelan rasionalisasi bagi mengatasi kemelut 1MDB.

Bagaimanapun katanya, Pas melihat ada keperluan untuk parlimen memantau aset 1MDB yang diambil alih Kementerian Kewangan.

Justeru, Mahfuz berkata, dia turut mengucapkan 'tahniah' kepada Arul Kanda dan 'pakar ekonomi' yang turut serta dalam pertemuan meja bulat itu kerana berjaya meyakinkan partinya sehingga rasa berpuas hati dengan langkah-langkah pemulihan 1MDB yang sedang dilaksanakan sekarang.
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Yang sorang ni dah lama meroyan. Tak perlu layan dia ni. Buang masa.

    BalasPadam
  2. Bila lagi la PAS nak cepok aje manusia bodoh ini... bangang macam kayu api.. kena bakar aje senang citer

    BalasPadam
  3. Tak habis lgi meroyan si mahfuz ni.

    BalasPadam
  4. takziah pasal dia dah rasa akan masuk longkang tak berapa lama lagi...nasib lulusan srp

    BalasPadam
  5. Antara ulasan mahfuz lulusan srp ngan khalid ibrahim dlm isu 1mdb ni, ulasan siapa lbh boleh dipakai?

    BalasPadam
  6. Di mana rasionalnya plan rasionalisasi 1MDB yang membuatkan parti saya (Pas) berasa 'puas hati' itu? - Soalan bodoh drpd seorang pemimpin yg hanya lulus SRP..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping