Selasa, Ogos 08, 2017

Setelah mereka berjaya me-Reformasi-kan Tun Mahathir agar turut serta menyokong perjuangan membebaskan Si Ketua Penipu tu dari penjara, kini Si Nurul Izzah tu nak mereformasikan Sarawak pula.

Katanya, kunjungan Naib Presiden PKR itu ke Sarawak jelas menunjukkan komitmen Pakatan Harapan untuk mereformasikan negeri ini demi memartabatkan masa depan rakyat yang lebih baik.

Secara IRONIKnya, Nurul Izzah mendakwa dia tidak mahu melihat usaha Allahyarham Tan Sri Adenan Satem yang mahu menghentikan eksploitasi Kerajaan Pusat terhadap negeri itu tidak dapat dicapai.
"Pakatan Harapan mahu mempertingkat intergrasi nasional antara Sarawak, Sabah dan semenanjung melalui pengemblengan tenaga dan perkongsian kuasa secara adil.
"PKR sendiri sudah lama menyuarakan bahawa royalti ke atas petroleum dan sumber-sumber hidrokarbon kepada Sarawak dan Sabah dinaikkan dari lima peratus kepada 20 peratus," katanya dalam satu kenyataan.
Kenyataan yang diluahkan oleh Si Nurul Izzah tu dilihat jauh berbeza dari pendirian yang dibuat oleh puak Pakatan Haprak sewaktu zaman Allahyarham Tan Sri Adenan Satem sebelum ini.

Pada ketika era bekas Ketua Menteri Sarawak itu masih hidup, puak Pakatan Haprak tu sibuk menghentam pentadbiran dibawah pimpinannya dengan pelbagai tuduhan dan dakwaan yang bukan - bukan.

Dalam erti kata lainnya, kenyataan yang dibuat oleh Si Nurul Izzah itu membuktikan bahawa puak Pakatan Haprak ni terdiri dari golongan mereka yang lansung tidak berpendirian.

Malah, demi memastikan kepentingan Politik Peribadi mereka dapat dijaga, mereka sanggup memperalatkan orang lain sesuka hati. Tindakan yang tidak beretika ini termasuk la mempergunakan nama orang yang sudah meninggal dunia sekali pun!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Memang sah... GERSANG

    BalasPadam
  2. Tak payahlah Izzah ooi... Lembah pantai pun problem, nak reform sarawak pulak? Lps ni kalo sarawak dah dapat 20% atau lebih gerenti puak ni jugak yang ngaku...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping