Jumaat, Ogos 11, 2017

Heh! Ada hati nak anjurkan forum terbuka konon. Belum apa - apa lagi diorang dulu yang cabut lari. Tapi bagi la alasan kononnya sebab Ketua Pemuda PAN dan DAPigs tidak dijemput sekali.

Dilaporkan semalam, Pemuda Pakatan Haprak tu telah 'melarikan diri' dari menghadiri satu forum terbuka yang dianjurkan oleh PAS di Kelantan dengan alasan forum tu tak panggil PAN dan DAPigs.

Dalam satu kenyataan yang dibuat secara bersama semalam, Ketua - Ketua Pemuda Pakatan yang terdiri dari PAN, PPBM, PKR dan DAPigs memboikot forum yang dianjurkan oleh sebuah NGO.

Wacana yang dijangka mengumpulkan Ketua - Ketua sayap utama PAS, Umno, PPBM dan PKR dianjurkan NGO PERTAHAN namun diboikot kerana didakwa pihak pengajur tidak bersikap profesional.

Menurut kenyataan tersebut, program itu diwar-warkan sebagai menghimpunkan Ketua-Ketua Pemuda Negeri bagi mewakili parti masing-masing untuk berwacana di atas tajuk tersebut.

Namun sikap tidak profesional pihak penganjur yang menafikan kehadiran Ketua Pemuda PAN menjadi sebab utama kenapa program sebegini sebenarnya sekadar membuang masa dan tidak memberi manfaat kepada rakyat.

Kenyataan itu juga turut menyatakan bahawa perundingan telah dibuat agar wakil Pemuda PAN Kelantan juga diberikan slot dalam program itu, namun ia masih gagal.

Presiden Pertahan, Nazman Che Ibrahim sebelum ini telah menyatakan wacana tersebut tidak melibatkan DAP dan Amanah memandangkan pihaknya telah mendapat arahan khusus untuk tidak mengaitkan apa-apa program dengan kedua-dua parti itu.

Apa yang jelas, kenyataan yang dibuat oleh Ketua Pemuda Pakatan Haprak tu hanya sekadar satu helah untuk menjustifikasikan tindakan mereka melarikan diri dari menghadiri forum tersebut. Takut nak berhadapan dengan kenyataan, tu pasal la diorang lari!!!
Categories: , , , ,

2 ulasan:

  1. serasanya masih ada wakil pkr dan pribumi yang boleh menjadi wakil atau jurucakap kepada yang 2 komponen lagi. sewajarnya peluang sebigi di ambil untuk menyelamatkan Malaysia dan paling utama untuk menyelamatkan Kelantan dari pimpinan2 "burung belatuk" bak kata LGE yang memang diakui antara cerdik pandai dalam serba serbi hal.

    BalasPadam
  2. Takut nak berdepan. Cari alasan bodoh.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping