Khamis, September 21, 2017

Budaya DAPigs: Mabuk Minum Arak sambil Hentam Orang dari Jauh!!!
Hah! Jangan heran la sekiranya DAPigs akan membuat dakwaan kononnya MCA ni tunduk kepada kehendak dan kemahuan parti Politik Melayu seperti UMNO dan PAS. Itu alasan basi.

Jika sebelum ini, pemimpin DAPigs itu sendiri mendakwa tindakan DBKL yang tidak meluluskan permit penganjuran pesta arak di Kuala Lumpur kerana tunduk kepada tekanan Politik.

Biarpun kenyataan pemimpin DAPigs itu tidak ditujukan khusus kepada mana - mana pihak, tapi ianya dapat dilihat sebagai satu bentuk sindiran kepada PAS dan UMNO secara terbuka.

Antara lain, pemimpin DAPigs seperti Si Teresa Kok mula meroyan dan menuduh DBKL seolah - olah tidak menghormati hak kaum lain di Malaysia seperti mana yang termaktub dalam Perlembagaan.


Namun, lain pula kenyataan yang dibuat oleh pemimpin MCA yang menganggap larangan DBKL itu sebagai satu tindakan yang sangat wajar berdasarkan kepada penjelasan yang diberikan.

Menurut kata Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai, parti itu menghormati keputusan DBKL yang menghalang penganjuran pesta arak itu kerana ada kaitan dengan isu keselamatan.
"Jika ia adalah kerana sensitiviti politik atau agama, maka saya tidak boleh menerimanya. Tetapi jika ia adalah soal keselamatan, ini sesuatu yang tak mengecewakan saya," kata Liow, menurut Kwong Wah Daily.
Nah! Kenyataan itu bukan sahaja membuktikan bahawa MCA menghormati hak orang lain. Malah mereka juga turut memberikan keutamaan kepada aspek keselamatan pihak yang terlibat.

Namun setidak - tidaknya, MCA ni sanggup pergi berjumpa dengan pihak berkenaan untuk mendapatkan penjelasan yang sewajarnya. Bukan macam DAPigs yang suka hentam dari jauh tapi bila dibantah depan mata, diorang hanya sekadar mendiamkan diri!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping